Ik ben ook super enthousiast over de concept art(s). We zien eindelijk een compleet concept of themagebied in de Efteling waar ze daar tot nu toe enkel met Baron een beetje aan geknibbeld hebben maar het toen nog lieten afweten qua horeca en toiletten en groteskere theming van het hele gebied. Waar Hartenhof nog teveel twee losse gebouwen is op een doods plein. En waar het idee bij M&M wel is ontstaan maar het geheel toch teveel uit losse elementen bestaat en de theming van zeer wisselend niveau is.
Nee, hier is qua looks en feel gewoon niets op aan te merken. Een unieke attractie in een bijzonder gebied. En fijn om te lezen dat de verse popcorn behouden blijft want dat is momenteel echt een gemis.
Enige waar ik veel minder enthousiast over ben ten opzichte van de meeste hier, is het gedoe in de wachtrij. De Efteling is niet goed in de operations daarvan, altijd gaat er wel iets mis als ze wat verzinnen in de wachtrij. De bonnetjes en tassen in de Baron wat lelijke oplossingen zijn geworden voor een logistiek probleem wat in de ontwerpen is gecreëerd. De voorshow van Symbolica waar het verrassingseffect van de trap compleet verdwenen is doordat er een meandering geplaatst is omdat anders de capaciteit niet optimaal benut werd.
Maak gewoon een goed aangeklede wachtrij zonder tussenstop of fratsen zodat de capaciteit van je attractie optimaal benut wordt.
Zeker gezien dit een zeer populaire attractie zal worden, vanaf 8 jaar durft iedereen hier in t.o.v. bijvoorbeeld een Baron, en de capaciteit met 1250 prima maar ook niet denderend hoog is.
Ik hoop dat de lengte van de wachtrij voldoende is om te kunnen bufferen maar ik vrees er voor… en ja, de populariteit zal afnemen over de jaren, maar we weten hoe goed de Efteling nadenkt over ruimte of oplossingen voor extra meandering buiten de standaard wachtrij… (lees: niet)
Allicht een wat kritisch stukje, maar dat komt door de ervaringen uit het verleden als het om logistiek en operations gaat. Het park is daar gewoon niet de wereldtopper in waar ze dat op veel andere gebieden wel is. Dan klinkt het in kleine groepjes door een woud lopen tof, maar het slokt ook broodnodige wachtrij ruimte in en het moet wel echt vlekkeloos verlopen en als we dan de resultaten uit het verleden beschouwen…
Buiten die “huyvering” om, enkel maar enthousiast. Dit moet gewoon een topgebied en -attractie worden.