Mark Ben benieuwd of toiletten/winkeltje eerder open gaan als ze daar nu al aan beginnen.

Ik hoop dat er snel weer die prachtige grote zakken popcorn te krijgen zijn in de Efteling, die mis ik toch enorm op dit moment 🍿

Voor zover ik weet is er enkel gezegd dat alles tegelijk open gaat, maar enkel in de context dat er na de opening van het gebied (met de attractie) geen werken meer gaan gebeuren en het "compleet" is, omdat de overlast daar toch wel enorm is.

• Mark vindt dit leuk.

Mooi toch, het plan bestond vast al langer, maar het zal in eerste instantie echt nog onzeker zijn geweest of iets van het oude gebouw bewaard kon blijven. En nu blijkt dat dus te kunnen, prachtig.

Kevjoe De Vliegende Hollander is super-populair en wordt door vele liefhebbers als een van de beste water-coasters neergezet.

Los van de discussie verder, maar hoe dan? Nat worden is uitzonderlijk, de layout trekt nog minder krachten dan de gemiddelde kiddie coaster en de theming houd op na het station. Ik zie het niet.

Die muur van de achterkant van het gebouw is wel echt tof dat die bewaard blijft. Vond ik altijd schitterend om te zien vanaf het heksenpad!

PretparkPro Of het hele slot behouden, onderhouden en upgraden, en dat kunnen betalen door Monsieur Cannibale geen transformatie te geven of geld te verspillen aan demontabele pop up gebouwen die je vervolgens compleet met de grond gelijk maakt.

PretparkPro Jammer dat ze niet meer toren en de ingangspoort hebben bewaard die waren het mooist.

Er zal vast een reden achter zitten, bouwkundig was het niet in al te goede staat natuurlijk. Dat maakt voor zo’n muurtje niets uit maar een grote toren vormt dan toch al een risico. Ook met de klimop die erop zat, geeft natuurlijk een mooi resultaat, maar dat spul gaat echt overal zitten…

Pretparkgenot Geld zal echt niet het probleem geweest zijn hier, dan was er echt wel op andere zaken bespaard. Ze hebben wel geleerd van gebouwen half slopen (Max & Moritz) en de problemen die dat oplevert.

Ik ben wel benieuwd overigens, want nu een stukje van deze toren blijft staan, die sluit aan op het gebouw van Danse Macabre volgens de tekeningen. Zou het Heksenpad dan de enige route zijn om vanaf het plein aan de voorkant (waar de put was) naar de achterkant te komen waar ook het horecapunt en souvenirwinkel komen?

mikeee Zou het Heksenpad dan de enige route zijn om vanaf het plein aan de voorkant (waar de put was) naar de achterkant te komen waar ook het horecapunt en souvenirwinkel komen?

Dat zou zonde zijn, om daar een main road van te maken. Heksenpad werkte juist zo goed omdat het verlaten lag en het er altijd heerlijk rustig was.

Trollenbol Eens dat het zonde zou zijn, maar mijn vermoeden is wel dat daar een deel van de wachtrij doorheen zal lopen. Kan ik overigens nergens bevestiging hoor, maar dat is de enige plek waar je echte een beetje het “woud” idee krijgt.

-Thijs- N.a.v. mark zijn reactie wilde ik toevoegen dat dit om een zogenaamde verloren bekisting gaat. Dit soort type bekistingen worden maar één keer gebruikt en blijven na het storting gewoon zitten. Een goedkopere manier van bekisten en in het geval van piepschuim heb je ook al meteen een isolatielaag om je koudebrug aan te pakken.

JRS dat piepschuim kan blijkbaar het gewicht van het Beton aan? Ik heb vaker op tv bekistingen gezien die bezweken onder het gewicht van beton(al waren die wel een stuk hoger, maar dan wel weer van hout en staal).

• JRS heeft hierop gereageerd.

Arathonk Ja als ze het ingraven kan dat materiaal de druk wel aan. Piepschuim is drukvaste isolatie. Het wordt ook gebruikt om vloeren er bovenop te storten, of dekvloeren.
            Je moet natuurlijk ervoor zorgen dat er geen spanning op komt door de grond goed aan te vullen, dan is het geen probleem om te gebruiken als bekisting. Zodra er ergens spanning ontstaat kan het materiaal snel breken natuurlijk.

een maand later

Een leuke post in Jeroen Verheij’s Instagram story vandaag. Ik vraag mij nu af of in deze fase van het project DMC nog veel aanpassingen kunnen worden gedaan, door bijvoorbeeld inspiratie bij Disney.

• Mich heeft hierop gereageerd.
            • MrRC vindt dit leuk.

In dit stadium niet meer denk ik. Daarnaast zal ongetwijfeld al eerder gekeken zijn naar vergelijkbare attracties en thema's en ik vermoed daarom dat die inspiratie daarvan al is doorgevoerd.

Het zal me niet verbazen dat dit gewoon een uitje en hij een post maakt met een knipoog naaar DMC.

laurenstp qua details of decoraties mss wel maar qua gebouw niet meer denk ik..

Tim Ligt het aan mij, of lijkt die kat los te staan van de rest van de print? Alsof het er niet bij past, misschien door de kleuren of hoe het is in geschaduwd?

Rofl volgens mij ligt het aan de fotos van Niels. Die zijn in een vrij vertekende hoek gemaakt.