Vergeet niet: dit is de eerste making off. Het verhaal zullen ze de komende maanden wel uit de doeken gaan doen, maar het is toch absoluut niet abnormaal om niet alles vrij te geven vanaf de eerste aflevering van een making off voor een attractie waar we nog meer dan een jaar op moeten wachten?
In dat opzicht ben ik al verbaasd dat we zoveel te zien gekregen hebben in deze video, ik had de "ride-reveal" nog niet verwacht op dit punt. Maar dat gezegd zijnde, zal het verhaal wel duidelijker worden in de komende weken.
Ook vermoed ik dat de concept art nog niet alles prijst geeft, maar symmetrië in een ontwerp is nu eenmaal iets wat logisch is voor een "ronde zaal". Bij het Spookslot gingen we tenslotte naar buiten kijken naar een plein, maar de tribunes waaruit we keken waren toch ook maar gewoon symmetrisch en identiek. Virtueel elke kapel is symmetrisch gelijk, dus als ze dat hier niet gedaan hadden zou dat visueel zeer vreemd ogen.
Ik verwacht wel dat we veel dingen hier nog niet zien, en dat er in de decors zelf voldoende verwerkt zal zijn: animatronics, projecties/schermen en fysieke props. Her is niet zo dat iets symmetrisch per definitie saai of lelijk moet zijn: ik zie heel wat potentiële mogelijkheden voor effecten: er zijn niet alleen voldoende ramen, maar ook boven de deuren met de viool zie je glas-in-loodramen waar nog effecten in kunnen. Ik heb er genoeg vertrouwen in.