JeepeeB Ach het is eenmaal een feit dat niet iedereen tevreden gesteld kan worden, en waar hebben we het over, de initialen van een naam die je kan associeren met Jezus Christus, maar ook met Johan Cruijf, Jackie Chan, Julius Ceasar en nog andere namen. Persoonlijk zie ik het probleem echt niet en schaar ik dit onder zoeken om iets te mopperen te hebben.
Herbergier Was het plafond juist niet al uitgelekt...? Let vooral op de dirigent op de welberuchte plek in het midden... en de suggestie van projecties achter de bovenramen. Overigens een hoop op bovenstaande gelekte zaken te zien die opvallend genoeg niet te zien zijn in de video, zoals bijvoorbeeld het orgel achter de dirigent... Overigens ben ik zelf vooral blij dat Jeroen Verheij niet zelf weer een typetje speelt... Hoe leuk zijn acts ook zijn vind ik het wel genoeg dat hij prominent in Symbolica is.
scagen Herbergier Overigens een hoop op bovenstaande gelekte zaken te zien die opvallend genoeg niet te zien zijn in de video, zoals bijvoorbeeld het orgel achter de dirigent... Mogelijk dat het orgel in de video zich aan de aanzicht zijde bevind? Als ik als voorbeeld weer naar de koepel va de dungeon kijk heeft die ook aan 1 zijde het orgel hangen aan de andere zijde een blanke muur. Logischerwijs hangt er hier ook maar 1 orgel in de zaal
Maikel Kan het niet zo zijn dat we gewoon op het verkeerde been worden gezet in die making of? Een charlatan is een oplichter of een bedrieger, ze hebben niet voor niets die naam gekozen. Ik vertrouw het personage Otto ook niet. En we weten ook (nog) niet welk personage Stanley Burleson heeft ingesproken, daar hebben we nog geen naam van gehoord. De kat speelt overduidelijk een cruciale rol, al weten we nog niet welke. Ik geloof niet dat de Efteling een heel ingewikkeld verhaal in de attractie gaat vertellen, maar in een making of is het wel leuk om het verhaal alle kanten uit te laten gaan en de kijkers te verwarren. Ik ben heel benieuwd en de donkere stem van Stanley is heel goed gekozen.
QDude24 Maikel de stem van Stanley deed me vooral denken aan de stem van Tom van Beek bij het verhaal van het spookslot
Maikel QDude24 Ja, nu je het zegt. Het heeft er wat van weg. Ik hoor de stem van Stanley trouwens al galmen en lachen door de hoofdshow van Danse Macabre, hoe gaaf kan dat worden!
Trollenbol Station-de-Oost Ik ga er even vanuit dat de helft waar wij staan van het bekijken van dit schouwspel (de tekening), dat dit misschien zomaar een tuin of kerkhof kan zijn. Een andere setting. Ik verwacht de grafstenen terug. De animatie van het transportsysteem laat de ruimte (vrijwel) volledig rondom zien en helaas, geen kerkhof. Misschien dat onder de vloer / in de catacomben nog wel ruimte is voor dansende graven etc.?
FlyingTimo Trollenbol De animatie van het transportsysteem laat de ruimte (vrijwel) volledig rondom zien en helaas, geen kerkhof. Misschien dat onder de vloer / in de catacomben nog wel ruimte is voor dansende graven etc.? We vergeten nog even het themagebied buiten, de wachtrij, de voorshow(s) etc etc.. dat de showruimte zelf beperkt is qua diepte is te begrijpen.
Ruubje MattaM Ik denk dat we best nog wat verrassingen mogen verwachten Het zou wat zijn als we in 2024 iets uit 1979 niet kunnen overtreffen. Maar ja, de enige verrassend goede animatronic van de afgelopen 20 jaar is Almar... dus ik ben der bang voor... Ik ben der bang voor...
Quefox_ QDude24 Halve Maene Op een wat meer persoonlijke noot (en stiekem ook wel een beetje off topic, exusez-moi): ik heb het vaker aan je gevraagd, maar waarom zeg jij altijd Halve Maene in plaats van de correcte naam? Ruubje Maar ja, de enige verrassend goede animatronic van de afgelopen 20 jaar is Almar... En als ik toch al off topic bezig ben... ben ik de enige die Almar tegen vind vallen? Tof dat hij zijn vingers separaat kan bewegen, maar verder staat hij gewoon vooral stil en ziet het masker eruit alsof die half gesmolten is.
PretparkPro Ik verwacht dat er op de onderste verdieping eerst een deel gaat gebeuren met animatronics aangezien daar meer plak is naar de zijkanten zie het als een vierkante doos waar wel plaats is rondom met boven een grote ronde zaal bovenop van wat we nu zien. Dus eerst onder en dan stijgen we op voor meer thrill met de donderslag vallen we omlaag en als het de muziek weer opbouwd terug naar boven voor het tweede stukje thrill. Of zo?
keey87 PretparkPro Dat was ook exact mijn idee: je start in de catacomben (waar mss zelfs de monniken kunnen terugkomen), de dirigent slaat de maat aan en de dans begint. Naarmate de muziek vordert stijgt het plateau om met het hevige stuk ook heviger te bewegen (de geziene tilt) zodat je ook een stuk van de catacomben tot leven ziet komen (zoals de kist van de graaf die open gaat) om met de climax en de donderslag naar beneden te vallen š
theorder01 Looopings heeft een de concept-art goed geanalyseerd en daarin veel verwijzingen gevonden tussen het Spookslot en Dance Macabre. Zo gaan we toch de bewegende balustrades terug zien en ook de grafkist staat er weer. https://www.looopings.nl/weblog/21108/Fotos-veel-verwijzingen-naar-het-Spookslot-in-nieuwe-Efteling-attractie-Danse-Macabre.html
PatrickO Station-de-Oost Ik zou zeggen, tweemaal ja! Dat zie ik er namelijk ook in! š¼š¶šµš¼šµš„³
Liampie Ik vind die terugkerende elementen erg leuk! Alleen... Waterspuwers aan de binnenkant van een kapel? Middeleeuwse sprinklerinstallatie?
Niek Intamin heeft net op Youtube hun video geupload! š Hierin zien we alle acties (heave, drop, til, roll, rotatie van de schijf, volledige rotatie van de afzonderlijke cabines, etc)
scagen Niek wat me hier aan opvalt is dat het er naar uitziet dat we wel boven in de koepel instappen en de kelder enkel bij het tilten echt zichtbaar word voor publiek. Als je ziet tot hoe ver het plateau in horizontale positie kan zakken. Edit; Dutch was me net voor
Aquaslide Niek Het is toch eigenlijk ook wel bizar dat de Efteling dit laat publiceren door Intamin... Daar gaat je primeur qua mogelijkheden en het geheimzinnige aan de attractie!