Tof! Ik ben heel benieuwd naar de uitwerking hiervan

22 dagen later

Efteling zet zojuist de Teaser voor de bouwserie online!

Maandag om 10:00 de eerste aflevering, ik ben zeer benieuwd!

• Mark vindt dit leuk.

Nieuws over Danse Macabre op 31 October (halloween) lag zo voor de hand dat ik niet dacht dat ze het gingen doen

En ik het had mis

Zit toch wel veel werk in weer. Een professionele productie met acteurs. Heel benieuwd naar dit verhaal.

Ziet er goed uit zeg, hoge production values. En zo snel de eerste aflevering al! Ben vooral benieuwd naar het tempo waarin afleveringen uitgebracht gaan worden, er zal tussen de eerste en tweede wel een groot gat zitten?

• Tim heeft hierop gereageerd.

Trollenbol Er zullen tien afleveringen zijn. Over ongeveer twintig maanden opent de attractie. Elke twee maanden een episode?

Tim Dan zou de laatste aflevering in juni 2024 zijn. Meestal wel de periode dat de Efteling een nieuwe attractie opent. Lijkt mij dus heel aannemelijk. Maar het zou ook kunnen dat ze langzaam beginnen en daarna elke maand een aflevering doen.

Edit: ik bedenk me nu ook dat ze misschien een twee maandelijkse making of van het hotel kunnen doen. Dat ze die afwisselen met Danse Macabre.

• Mark heeft hierop gereageerd.
      • Tim vindt dit leuk.

Dutch23 Edit: ik bedenk me nu ook dat ze misschien een twee maandelijkse making of van het hotel kunnen doen. Dat ze die afwisselen met Danse Macabre.

Dit zou toch wel heerlijk zijn!

Vind het zelf ook een toffe teaser, hopelijk wel voldoende bouw- en concept materiaal en niet teveel focus op verhaal, maar gezien eerdere producties lijkt me dat niet te verwachten.

De nieuwe teaser video laat precies de Eftelingse griezeltoon zien die het park verdient. Had zomaar een Tim Burton ontwerp kunnen zijn

Ruubje Het maakt me wel erg nieuwsgierig naar deze nieuwe ride 😏

Mark hopelijk wel voldoende bouw- en concept materiaal en niet teveel focus op verhaal.

Ik gok op een mix zo te zien aan de teaser, sterker nog ik denk dat de hele bouw een soort van verhaal krijgt.
            Want je ziet een bouwmedewerker een kistje vinden en dan lijken we terug in de tijd te gaan.
            Maar wat het ook gaat worden de updates zijn altijd zeer tof om naar te kijken dus ik ben razend benieuwd!

We kunnen zeggen van de Efteling wat we willen maar dit doen ze altijd wel heel tof, bij elk groot bouwproject houd men een speciaal budget voor making off producties, kan menig park nog van leren!.

Ik denk dat we morgen wel zoals Eftelflags eerder al zei mooi nieuws kunnen verwachten!.

En hopelijk ook wat nieuwe ontwerpen! Ik verwacht toch wel dat in de eerste aflevering de ontwerper aan het woord zal komen en het e.e.a toe zal lichten. Wie weet ook nog wel een mooie terugblik naar het Spookslot.

• Mark heeft hierop gereageerd.

mikeee Wie weet ook nog wel een mooie terugblik naar het Spookslot.

Dat denk ik niet. Efteling gaf in mijn ogen toch wel duidelijk aan dat het hoofdstuk Spookslot gesloten is.

De making-of van zowel Baron als Symbolica begon met het ontwerp, dus ik verwacht in de eerste aflevering ook de eerste officiële concept-art. Het zou inderdaad ook kunnen dat we hem morgen al krijgen.

De Efteling heeft vandaag een persbericht gestuurd met meer informatie over Danse Macabre

Efteling-attractie Danse Macabre uniek in de wereld

Een spookspektakel vol duistere wendingen
              Danse Macabre, de nieuwe Efteling-attractie die in 2024 zal openen, krijgt een spectaculair ritsysteem dat nog nergens ter wereld gebouwd is. Het spookspektakel vol duistere wendingen laat bezoekers straks dansen op de muziek van het gelijknamige muziekstuk. Op een grote draaischijf van 18 meter doorsnee, met daarop 6 kleinere draaischijven, staan 6 koorbanken waarin in totaal 108 bezoekers plaats kunnen nemen. De grote draaischijf zal stijgen, kantelen en dalen, en als een munt ronddraaien voordat deze plat valt. Danse Macabre wordt onderdeel van een compleet nieuw themagebied. De omgeving is een mysterieus decor waarin het 20 meter hoge attractiegebouw meteen de aandacht vangt. Het themagebied met horeca, retail en bijpassend entertainment vormt straks het griezeligste stukje Efteling.

Klik hier voor een high res versie

Uniek ritsysteem

Intamin, de gerenommeerde Zwitserse fabrikant van pretparkattracties, heeft in nauwe samenwerking met de Efteling een compleet nieuw ritsysteem voor Danse Macabre ontwikkeld. De spannende attractie is een combinatie van verschillende bestaande attractieonderdelen en is daarmee uniek in de branche. Danse Macabre is het beste te omschrijven als een thrill ride met immersieve showtechniek.

Familie Charlatan

Danse Macabre komt te liggen in het griezeligste stukje Efteling, het Huyverwoud. Passend bij het nieuwe themagebied introduceert de Efteling nieuw entertainment. Vanaf 19 november kunnen bezoekers vlakbij het bouwterrein van Danse Macabre alvast kennismaken met de familie Charlatan en hun bijzondere draaiorgel Esmeralda. De familie Charlatan trekt al generaties lang de wereld rond. Na vele omzwervingen hebben ‘Professor doctor’ Virginie Charlatan en haar man Otto hun intrek genomen in het Huyverwoud. Vooral Virginie weet het zeker. Haar hele leven is een voorbereiding geweest om te landen op deze griezelige plek.

Ziet er een boeiend attractietype uit!
                Alleen de making-of is iets te veel storytelling voor mijn smaak nu.
                De figuurtjes uit de wachtrij lijken terug te keren: