wh_k R is prima wat mij betreft zolang je geen bril of iets dergelijks op hoeft.
Dat kan niet.. Beide ogen moeten een ander beeld binnen krijgen om 3D te kunnen zien. Zodra de afstand van je ogen te groot is, zouden beide beelden elkaar moeten overlappen.
Het 3D effect kun je op grote afstand bereiken door lichtgolven te filteren: Dat is hoe 3D films werken. Als je de bril af zet kun je inderdaad zien dat de twee verschillende beelden door elkaar heen lopen (waardoor het onscherp/dubbel is). Maar met deze techniek kan het beeld zich weer niet aanpassen aan de bewegingen van je hoofd: Ergo: Je kunt niet om je heen kijken.
En dat zijn nou eenmaal de 2 ingrediënten om het virtual reality te mogen noemen.
Voor wat betreft VR Sickness: Ik weet niet zeker wat je al geprobeerd hebt, maar bij achtbanen loop je al snel tegen het feit aan dat de bewegingen van de achtbaan niet perfect overeen komen met de beelden die je ziet. (Vaak zijn er maar twee of 3 verschillende renderings voor een achtbaan, in plaats van een rendering per zitplaats). Hierdoor krijg je inderdaad veel sneller last van VR sickness.. Op achtbanen heb ik het zelf ook vrij snel, maar als ik gewoon VR probeer met zo'n systeem voor thuis, dan heb ik er geen last meer van.
Ook dat hoort wat mij betreft bij een goede uitwerking.
Daarnaast ben ik het overigens wel met je eens dat er nog veel gewonnen kan worden aan het comfort van de brillen. In sommige parken werkt het al best goed, in andere weer totaal niet.. Probleem hiermee is waarschijnlijk hetzelfde als met de beugels van een achtbaan: Voor sommige mensen zal het goed zitten, voor anderen niet.