Japio De locatie is weliswaar centraal gelegen in het park, maar het is geen bezoekersknooppunt. Als de ingang inderdaad komt waar nu De Witte Walvis is, ligt die redelijk op zichzelf.
Ik was er juist wel vanuit gegaan dat de ingang in de buurt van de Pardoes Promenade komt te liggen. Maar het is nog niet bekend, dus ik kan het goed mis hebben. Feit blijft dat het één van de eerste attracties is die je tegen komt, allicht met een kleine afslag vanaf de Pardoes Promenade, maar hij ligt erg prominent in het park. En ik geloof er niet in dat het pad vanaf de promenade tot aan Piranha als doorgaande verbinding verdwijnt.
Japio Wellicht komt ook hier een voorshow bij kijken, dat werkt ook capaciteitverhogend. Al hoop ik daar eigenlijk niet op.
Persoonlijk ben ik er nog niet over uit of ik dit hoop of niet, maar ik denk haast dat het wel een zekerheidje is. Zeker met de capaciteit die genoemd wordt en de verwachting dat het een flatride achtige attractie wordt gezien geruchten en grootte gebouw, zal de ritduur niet heel lang zijn. Ik blijf het een beetje vergelijken wat dat betreft met Villa Volta. Ik ga er dus eigenlijk wel van uit dat de attractie een voorshow gaat bevatten.
Ik ben het niet met je eens dat een voorshow capaciteitverhogend werkt, je hebt meer mensen tegelijk in het gebouw, maar de capaciteit per uur wordt bepaald door capaciteit van de attractie. Sterker, een voorshow kán ook nog wel eens nadelige gevolgen hebben voor het laadproces.