Nou nou, ik heb ogenschijnlijk weer op behoorlijk wat tere zieltjes getrapt door msnguy's stellingname tegen te spreken met mijn eigen stellingname, die voor het gemak vanuit de lezer weer wordt neergezet als feit, terwijl het toch duidelijk is dat ik hier as usual gewoon mijn mening verkondig. Feitelijk ging het om het volgende, en daar blijf ik eigenlijk ook wel bij:
Niek Ik vind veel prima, maar je post leest nu simpelweg als een goedpratertje voor wat eigenlijk gewoon forse misstappen zijn in zo'n miljoenenpark met dergelijke miljoenenattracties.
Of die attracties nu populair zijn of niet, er is genoeg mis mee. En in de efteling is door de grote bezoekersaantallen al gauw iets populair, dus ik vind dat hier wel wat losjes met de term klassieker wordt omgesprongen ja. Ik vind Carnaval Festival een prima attractie, maar zo uit de toon bij alles wat de Efteling biedt, dat ik het voor de Efteling geen klassieker vind. Sterker nog: ik sla 'm liever over. Ja, dat er een rij voor staat van jewelste, dat is vast en zeker waar. Maar dat geldt tegenwoordig voor vrijwel elke attractie in het park. Maar maakt dat meteen ook iets tot een klassieker? nee, ik vind van niet.
Maar goed of iets een klassieker is of niet, daar kunnen we wellicht eeuwig over doorzagen, want wat de een vindt, vindt de ander weer niet. 🤷♂️ Wellicht goed om weer een kleine terugkeer naar het Spookslot te maken? Sinds jaar en dag beeldbepalend onderdeel van de Efteling en wellicht een klassieker? 😉