Zo, ik had helemaal niet door dat daar nog zoveel grond beschikbaar was. Moeten ze toch nog wel iets mooi kunnen neerzetten!
Het Spookslot wordt vervangen door Danse Macabre
Waar was deze betonplaat van? De Bob?
Ik kom net uit het Spookslot, en de zaal zat vol met duitsers en zelfs amerikanen. Nog nooit zoveel enthousisme gezien in het slot, applaus toen de viool ten tonele kwam, oeehs en ahhs en een groot slot applaus aan het einde
Zo voelde openingday waarschijnlijk
- Bijgewerkt
Een mooi eerbetoon aan het Slot waar ik me zeker in kan vinden:
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2022/ode-aan-het-spookslot~v516963/
Tim Jammer, zonder abonnement niet te lezen.
- Bijgewerkt
Nu we toch eerbetonen aan het delen zijn, op YouTube kwam ik twee mooie tegen. Eén muzikale tribute en een eerbetoon in de vorm van het verhaal met veel shots van het prachtige slot.
Verder ook beelden van de Kate Bush tribute band die gespot was in het park. Die hebben kennelijk opgetreden in het Chassé Theater (Breda) en zijn daarna - op uitnodiging van de Efteling en onder begeleiding van een Efteling medewerker - rondgeleid door de Efteling.
Pretparkgenot als je gratis account aanmaakt bij DPG Media kan je het toch lezen.
- Bijgewerkt
Volgende week dinsdag is de allerlaatste verjaardag van het Spookslot. Het slot opende op 10 mei 1978, de attractie bestaat dan ook 44 jaar. Lijkt mij wel een mooie dag voor een persbericht omtrent Danse Macabre.
Pretparkgenot ik hoop het. Dat zou voor de symboliek zeker mooi zijn. Maar ik heb er voorlopig nog een hard hoofd in
Pretparkgenot Volgende week dinsdag is de allerlaatste verjaardag van het Spookslot. Het slot opende op 10 mei 1978, de attractie bestaat dan ook 44 jaar. Lijkt mij wel een mooie dag voor een persbericht omtrent Danse Macabre.
We zijn ondertussen opzoek naar elk mogelijke moment voor een persbericht van dit project, maar Efteling kennende wordt dit weer op een dooie dinsdag middag ergens op een regenachtige dag opeens gepushed...
- Bijgewerkt
Crowket De sluiting van het Spookslot - die volgens velen de eerste zondag van september gepland staat - vind ik dan weer niet heel tactisch. De GP in Zandvoort zal alle aandacht opslokken.
Pretparkgenot De sluiting van het Spookslot - die volgens velen de eerste zondag van september gepland staat - vind ik dan wel weer niet heel tactisch. De GP in Zandvoort zal alle aandacht opslokken.
Is dat niet heel tactisch, of is dat juist heel tactisch?
Pretparkgenot Waarom zou de Efteling zoveel aandacht willen voor de sloop? Het afscheidsmoment doe je daarvoor. De keuze voor de eerste zondag (eerder maandag waarschijnlijk) van September is omdat dat na de zomervakantie is.
Pretparkgenot De GP in Zandvoort zal alle aandacht opslokken.
Ja.. En hier begin ik mij dan af te vragen hoe serieus ik je argument moet nemen. De eerste zondag van september is volkomen begrijpelijk. Er is vrijwel niemand die niet naar de Efteling gaat omdat er een paar mannen rondjes gaan rijden in een auto. En al zou dat wel zo zijn, is er geen enkele GP fan die nu niet naar de GP gaat kijken omdat het Spookslot dicht gaat. Dit staat volledig los van hoe druk het dan gaat worden.
Dit is uithalen naar de Efteling omdat jij waarschijnlijk zelf graag de race wilt zien en bij de laatste opvoering van het slot aanwezig wilt zijn. Hier ben jij dan uniek in...
Wat een onzin zeg. Dit heeft toch niks met elkaar te maken?
SylvainDr Het gaat niet om mij.
Het gaat om media-aandacht.