JeepeeB nee dat is niet geroepen naar mijn weten, wel "Silence!" Toen wat mensen begonnen te praten

8 dagen later

Nu we toch eerbetonen aan het delen zijn, op YouTube kwam ik twee mooie tegen. Eén muzikale tribute en een eerbetoon in de vorm van het verhaal met veel shots van het prachtige slot.

Verder ook beelden van de Kate Bush tribute band die gespot was in het park. Die hebben kennelijk opgetreden in het Chassé Theater (Breda) en zijn daarna - op uitnodiging van de Efteling en onder begeleiding van een Efteling medewerker - rondgeleid door de Efteling.

5 dagen later

Volgende week dinsdag is de allerlaatste verjaardag van het Spookslot. Het slot opende op 10 mei 1978, de attractie bestaat dan ook 44 jaar. Lijkt mij wel een mooie dag voor een persbericht omtrent Danse Macabre.

Pretparkgenot Volgende week dinsdag is de allerlaatste verjaardag van het Spookslot. Het slot opende op 10 mei 1978, de attractie bestaat dan ook 44 jaar. Lijkt mij wel een mooie dag voor een persbericht omtrent Danse Macabre.

We zijn ondertussen opzoek naar elk mogelijke moment voor een persbericht van dit project, maar Efteling kennende wordt dit weer op een dooie dinsdag middag ergens op een regenachtige dag opeens gepushed... 😆

SylvainDr Ik geef ze geen ongelijk, want dat is de perfecte dag (marketing technisch) om zoiets te doen.

Crowket De sluiting van het Spookslot - die volgens velen de eerste zondag van september gepland staat - vind ik dan weer niet heel tactisch. De GP in Zandvoort zal alle aandacht opslokken.

Pretparkgenot De sluiting van het Spookslot - die volgens velen de eerste zondag van september gepland staat - vind ik dan wel weer niet heel tactisch. De GP in Zandvoort zal alle aandacht opslokken.

Is dat niet heel tactisch, of is dat juist heel tactisch? 😛

Pretparkgenot Waarom zou de Efteling zoveel aandacht willen voor de sloop? Het afscheidsmoment doe je daarvoor. De keuze voor de eerste zondag (eerder maandag waarschijnlijk) van September is omdat dat na de zomervakantie is.

Pretparkgenot De GP in Zandvoort zal alle aandacht opslokken.

Ja.. En hier begin ik mij dan af te vragen hoe serieus ik je argument moet nemen. De eerste zondag van september is volkomen begrijpelijk. Er is vrijwel niemand die niet naar de Efteling gaat omdat er een paar mannen rondjes gaan rijden in een auto. En al zou dat wel zo zijn, is er geen enkele GP fan die nu niet naar de GP gaat kijken omdat het Spookslot dicht gaat. Dit staat volledig los van hoe druk het dan gaat worden.

Dit is uithalen naar de Efteling omdat jij waarschijnlijk zelf graag de race wilt zien en bij de laatste opvoering van het slot aanwezig wilt zijn. Hier ben jij dan uniek in...

Wat een onzin zeg. Dit heeft toch niks met elkaar te maken?

Ik gooi het op stom toeval, om nou overal een reden achter te zoeken gaat mij iets te ver.
            Niet alles wat samenvalt met een groot event is gepland.

Pretparkgenot Het gaat om media-aandacht.

Wat voor media-aandacht wil je over een attractie die verdwijnt? Je wilt toch juist de media-aandacht bij de opening? 🤣

SylvainDr Wat voor media-aandacht wil je over een attractie die verdwijnt? Je wilt toch juist de media-aandacht bij de opening?

Die-hard Efteling fans willen vaak zelfs al media aandacht als er in het park een scheef liggende tegel weer recht gelegd word. Dus, dan weet je het wel, hoe laat het is op het moment dat Spookslot echt gaat sluiten.

SylvainDr De sluiting is zo controversieel dat ik er ook zo min mogelijk media aandacht voor zou willen als ik de Efteling was. Daarom is tijdens de GP in Zandvoort ideaal, met een beetje geluk wint Max Verstappen en dan is de Efteling helemaal blij.

• MattaM heeft hierop gereageerd.

broodje123 Dat specifieke weekend schijnt ook alleen de Morritz-baan te rijden. Zou wel een stunt zijn om Max in een zeepkist te laten racen. Weten we zeker dat de media-aandacht in Zandvoort blijft dat weekend.

9 dagen later