Japio Op de Efteling is de 'klassieke' pretparkleer niet per se meer van toepassing 😉
Om even met gelijke munt terug te betalen: welke studie heb jij afgerond om dit te mogen concluderen?
Laten we niet elkaar nu gaan vragen om alles met wetenschappelijke bronnen te onderbouwen, we zitten hier niet op de universiteit van Oxford.
Om het dan iets anders te brengen; het is i.i.g. mijn gevoel dat een grote nieuwe attractie (in de orde van grootte van Symbolica of de Baron) gewoon nog steeds heel belangrijk is om als park relevant te blijven en interesse te blijven wekken van je doelgroep. Naast het toevoegen van bedden, langer maken van je bezoek, etc. etc. Daar heb je allemaal wel gelijk in hoor. Maar dat doet de Efteling toch ook? Mijn standpunt is dat ze dat al genoeg doen en er dus geen noodzaak is om te gaan klooien met ombouwen van kantoren en wat al niet meer. Als dit nieuwe hotel staat, eerst maar eens toewerken naar die grote nieuwe attractie waar heel Nederland (en daarbuiten) het over heeft. (mijn mening, niet wetenschappelijk onderbouwd)