Buiten de redenen die Eftelflags hierboven aangeeft, kun je je ook afvragen wat de capaciteit van het Raveleijn Kantoor als Hotel zou gaan worden. Ik heb er meermaals mogen werken/rond lopen en weet dat de vleugels redelijk klein/small zijn. Met een beetje geluk heb je aan weerskanten hotelkamers (aan Arena zijde en parkeer/dorp zijde), maar dan zijn de kamers erg kleinschalig opgezet. Hoewel het van de buitenkant dus luxe oogt, zal dat aan de binnenkant toch bedrogen uitkomen (hoe mooi het er ook uit zal zien).
Hoewel je dan in totaal 8 vleugels zou hebben, verwacht ik dat de capaciteit niet hoger zal liggen dan 70 tot maximaal 75 kamers. Deze liggen dan in de vleugels, en de huidige vergaderzalen. Maar dan zijn de kamers ook nog eens erg klein. Dat is dus nóg minder dan het huidige Efteling Hotel. Zou je dat wel moeten willen?
Tel daarbij de missende faciliteiten en kantoor- en andere ruimtes voor de BOH op, en je moet alsnog ruimtes bij bouwen, of kamercapaciteit inleveren. Ofwel, ik zie dat niet snel gebeuren.