Net terug van Futuroscope. Laat ik voorop stellen dat het ritsysteem heel veel potentie heeft en wat mij betreft zo snel mogelijk alsnog naar de Efteling mag komen. De boten zijn ruim en comfortabel, de transitie tussen rail en varen voel je praktisch niet, het varen zelf is overtuigend (logisch, want je drijft ook echt) en de scherpe bochten zijn leuk. Beste vergelijking zijn de kleine Fantasyland darkrides in Disneyland. Op meerdere punten lijkt het alsof je een object/muur gaat raken.
De rit zelf is een mix tussen een darkride, rafting en achtbaan. Zo voelt het ook, want de ervaring moet het hebben van de som van al zijn elementen. Het voelt alsof Mack een pitch heeft gedaan voor de functionaliteiten van de rocking boat waar Futuroscope vervolgens een rit omheen heeft gebouwd. Als losse delen voelt het te kort aan, in zijn geheel is het net genoeg. Het raften gedeelte is bij verre na het meest indrukwekkende en vermakelijke. Je hoort het ook aan de reacties in de boot zodra dit stuk zichtbaar wordt, de boot duikt volop in de golven en neemt de nodige emmers met water aan boord als je voorin zit (tip: neem waterschoenen/slippers mee).
Qua decor voelt het op bepaalde punten wel wat karig aan, maar tegenover de andere Futuroscope attracties heeft dit echt dit zoveel thema en decor dat je het ze vergeven is. Er ontbreken nog een paar kleine effecten in de on-ride, maar die zijn niet heel beeld bepalend. Het is duidelijk met attracties zoals Tornado Chasers, Objectif Mars en nu deze dat ze een nieuwe lat voor zichzelf aan het leggen zijn.
Ik kan niet wachten om te zien wat een van de grotere jongens met dit ritsysteem gaat doen, want er zit zoveel onbenutte potentie in.