Zo, ik heb ook tijd om even inhoudelijk te reageren. Ik heb best wat feedback puntjes inderdaad.
Het is jammer dat de animo voor de wedstrijd zo hard terug loopt. Ik zou het ergens wel snappen als dit volgend jaar niet meer georganiseerd wordt. Indien dat wel gebeurd, zal ik ongetwijfeld wel weer van de partij zijn. Anyway:
Allereerst ondersteun ik de voornaamste punten van @Zingo:
- Haal prijs/kwaliteit uit de PPC Tycoon. De gedachte erachter is leuk, maar je hebt geen enkel referentiekader en je kan er maar gewoon wat van maken. Wie een tof park heeft en daarvoor de laagste prijs vraagt, wint. Realisme is hier niet bij.
- Vraag om 8 attracties, maar laat deelnemers een deel zelf invullen. Wat volgens mij een goede verdeling zou zijn is 2 achtbanen, 1 dark ride, 1 flatride en 4 eigen keuze. Op deze manier ontstaat ruimte om themaparken samen te stellen met een gevarieerd aanbod. Hoeveel parken kennen we immers waar de achtbaan/flatride ratio 4:1 is? Het geeft ook meer mogelijkheden om semi-dark rides of show rides toe te voegen aan een park (en dat vind ik persoonlijk natuurlijk leuk).
- Met 1 restaurant even veel punten winnen als iemand met 4 achtbanen is niet helemaal eerlijk. Restaurants zijn een stuk minder goed bekend bij het publiek. Wie als eerste Flamming Feather kiest is al bijna verzekerd van de winst.
Jullie hebben PPC Tycoon bewust opgezet met niet te veel regels, maar ik ben toch een aantal keren tegen ongeschreven regels aangelopen. Dit was nogal frustrerend, want waarom hebben jullie dan zo weinig geschreven regels als bepaalde dingen toch weer niet mogen? Wees hier of duidelijker in, of sta meer toe. Ik blijf er bijvoorbeeld bij dat het Spookslot een animatronics-show is en dus als show zou mogen gelden. Had er ergens onderbouwd in de regels gestaan dat het Spookslot af viel, was ik het er nog steeds mee oneens, maar hadden we die ruzie tijdens het spel niet gehad.
Daarnaast zou ik willen voorstellen om alle achtbanen op Rcdb en alle attracties op DRdb mee te tellen, ongeacht of ze in een pretpark staan, een museum of bovenop een wolkenkrabber.
Tot slot:
Voeg de presentatieronde toe aan het normale spel. Maak er een onderdeel van. Iemand die een butt-park samengesteld heeft met een ontzettend leuke presentatie, zal hierdoor nooit de wedstrijd winnen, maar enkel het onderdeel. Voor iemand die best een leuk park heeft en een goede presentatie, kan het net de doorslaggevende factor zijn. Een bonusronde zoals het nu gepresenteerd is, is voor vele een beetje mosterd na de maaltijd.
Tot zover mijn feedback. Als ik nog iets verzin, dan horen jullie het wel. 🙂