Ik vind het lastig om te zeggen waarom de interesse dit jaar lager lag dan gebruikelijk. Ik vind het altijd erg tof om een park samen te stellen en het gebrek aan de noodzaak van een verhaal wel fijn (dat is namelijk een heel anders spel en heeft meestal niets met kwaliteit van een park te maken.) Als ik kijk naar elementen waar ik wel benieuwd naar ben:
- Hoe is de puntenverdeling/weging van de verschillende onderdelen waarop gestemd kan worden? Is de score voor de beste achtbanen gelijk aan prijs/kwaliteit verhouding bijvoorbeeld?
- Prijs/kwaliteit verhouding is een erg apart onderdeel om te hebben. Als iemand bijvoorbeeld 5 euro entree zou vragen voor een goed park zou die persoon altijd moeten winnen in mijn visie. Ik zou dit dan ook eruit laten.
Daarnaast zou ik het wel interessant vinden om meer vrijheid te hebben in de hoeveelheden je van iedere attractie kiezen mag. In plaats van te zeggen dat je 4 achtbanen, 2 dark rides etc mag kiezen zou ik het tof vinden als wordt gezegd: Deze type attracties moet je minimaal hebben (bijvoorbeeld een achtbaan, een flatride en een restaurant) maar binnen de 10 attracties mag je zelf bepalen hoeveel je van ieder kiest (dus iemand zou 8 achtbanen, een flatride en een restaurant kunnen hebben, maar ook één achtbaan, één flatride, één restaurant en 7 waterattracties). Dit zorgt er wel voor dat je met je beoordeling anders uitkomt, maar dat is een tweede.