@Tim Ze kunnen best veel kanten op met deze prominente plek in het park. En precies om wat jij zegt moet dit wel op de planning staan bij Plopsa. Ze hebben het alleen heel lang gewoon niet kunnen doen aangezien ze niet echt een alternatief/binnen hadden (los van Maya). Lijkt mij dat dit dan het punt kan zijn waarbij ze daar iets mee kunnen doen.
Circus Bumba in Plopsaland de Panne (nieuw themagebied voor 2023)
Tim In 2015 zei plopsa dat hij vervangen zou worden voor een nieuwe indoor attractie. Dit is echter al die tijd al uitgesteld. Ik meen me ook nog een Looopings interview uit 2019-2020 te herinneren waarin Steve Van den Kerkhof zegt dat hij toch blijft staan, maar die lijkt verwijderd te zijn.
Tim Wat zou men dan met het Bos van Plop van plan zijn? Ik ben laatst nog eens in die attractie geweest en pfoe... aardig verouderd ding. Krakkemikkig, onaangenaam gebouw en binnenin oogt alles erg stoffig en verouderd. Ik vraag me af hoeveel je hier tegenaan moet gooien om er een respectabele, moderne darkride van te maken?
Ik vermoed dat de beste optie voor Bos van Plop een complete herbouw is, maar dan ook volledig herbouwen: al die loodsen plat en volledig nieuw ride-systeem (liefst iets totaal anders), maar wel hetzelfde concept, op bezoek in het Kabouterbos, want dat is wel 100% Studio 100 en de attractie werkt ook gewoon echt heel goed (gezien de populariteit).
Het park heeft ook echt zijn darkrides nodig, buiten BvP staat er momenteel nog niets en ik kan mij moeilijk inbeelden dat de Bumba-darkride zoveel aantrekkingskracht zou hebben. Dus ik vermoed wel dat er iets nieuws zal komen, want BvP ligt er de laatste jaren niet zo goed bij (stoffig, effecten die niet 100% meer werken zoals het hoort en ontbrekende props op sommige plekken).
Ik ben benieuwd wat een Studio 100, 20 jaar na het origineel, kan neerzetten. Ik geloof er best in.
Meer on-topic over de Bumba zone: ik heb er zelf een gemengd gevoel bij, van de plannen die ik zag lijkt het vooral "meer van hetzelfde Plopsa" te zijn, ik had gehoopt op wat meer andere zaken indoor, maar het lijken de standaardmolens van Plopsa te gaan worden. Blijft wel een mooie toevoeging aan het parkaanbod, maar wat unieke dingen zou ik verwelkomen.
Een goeie Darkride is in Plopsa inderdaad op z'n plaats. Ik ben er deze zomer voor het eerst geweest en helaas lag het Bos Van Plop die dag plat. Jammer, want ik was heel benieuwd en keek er naar uit. Enkele vrienden hadden jonge kinderen bij, en ook dan is een darkride een fantastische ervaring. En dan blijkt, inderdaad, dat er voor de rest geen alternatieven zijn.
Er staan vooral een paar oude, kleine achtbanen die qua capaciteit niet echt indrukwekkend zijn, maar waar je ook niet echt oppervlakte mee wint door ze weg te halen. Daarom, vermoed ik, dat veel van die dingen continu een nieuw thema krijgen in plaats van een volledig nieuwe attractie. Maar dat maakt het wel een samenraapsel waar niets 100% bij elkaar past.
bogtrotter Er staan vooral een paar oude, kleine achtbanen die qua capaciteit niet echt indrukwekkend zijn, maar waar je ook niet echt oppervlakte mee wint door ze weg te halen. Daarom, vermoed ik, dat veel van die dingen continu een nieuw thema krijgen in plaats van een volledig nieuwe attractie. Maar dat maakt het wel een samenraapsel waar niets 100% bij elkaar past.
Er staan een paar zeer oude achtbanen die qua capaciteit inderdaad dramatisch zijn, maar die vooral nog uit de tijd van de Meli komen, de LikeMe-coaster en de Rollerskater. Vooral bij die laatste loopt de wachttijd altijd extreem op door de lage capaciteit.
Maar ook de nieuwere attracties blinken niet echt uit in capaciteit: Heidi, Anubis, SuperSplash en Ride to Happiness hebben niet echt de hoogste capaciteit. In feite heeft de LikeMe-coaster de hoogste capaciteit, en dat zegt veel... De Draak zit theoretisch ook hoog, maar in realiteit is die capaciteit (door operationele keuzes) ook heel erg laag.
Dat zorgt er voor dat het park momenteel eigenlijk geen coaster kan missen, want er is nu al te weinig capaciteit. Plopsa zet enorm veel rides met een lage capaciteit neer, het wordt echt tijd om daar eens wat (familie) rides te zetten met een monsterlijke capaciteit om het park wat te ontlasten, maar ik vrees dat Circus Bumba daar ook niet voor zal zorgen.
Kevjoe Dat zorgt er voor dat het park momenteel eigenlijk geen coaster kan missen, want er is nu al te weinig capaciteit. Plopsa zet enorm veel rides met een lage capaciteit neer, het wordt echt tijd om daar eens wat (familie) rides te zetten met een monsterlijke capaciteit om het park wat te ontlasten, maar ik vrees dat Circus Bumba daar ook niet voor zal zorgen.
Plopsa heeft meerdere theaters en extreem veel entertainment voor kinderen. Dat zijn de echte poppetjes-eters. Ik zou elke dag een omnimover o.i.d. toejuichen als toevoeging, maar poppetjes-eters zijn wel aanwezig. Ook heeft Plopsa extreem veel infills voor de kleintjes. Zelden tot nooit staan er rijen bij de SuperSplash of Ride to Happiness. (Of ik moet heel veel geluk hebben ) Het zit hem dus vooral in het familie aanbod. Mits de Bumba ride een goede dark ride wordt, hebben ze al een hele last van de schouders. Dat is een typisch familie attractie type.
SylvainDr Het entertainmentaanbod is vrij mager toch? Zoveel mensen houd je daar niet mee bezig. Bovendien zijn Supersplash en RTH toch net wel attracties met gemiddeld lange wachtrijen?
Ik ben het eens met de mening van @Kevjoe. Er is weinig te doen voor de hele familie. Ofwel zit je in een tamme, kinderachtige attractie als de Rollerskater of de Eendjes. Ofwel moet je naar een meer heftige Supersplash of Anubis. Er mist gewoon wat .
Tim Het entertainmentaanbod is vrij mager toch? Zoveel mensen houd je daar niet mee bezig. Bovendien zijn Supersplash en RTH toch net wel attracties met gemiddeld lange wachtrijen?
Iedere dag is er non-stop een poppetje te ontmoeten bij de ingang of Mayaland. Iedere woensdag, zaterdag en zondag kun je momenteel Piet Piraat ontmoeten en zien optreden. Daarnaast hebben ze ook nog regelmatig externe poppetjes (Paw Patrol, Smurfen, etc). Ik ken weinig parken (los van het grote voorbeeld °o°) die zo hard inzetten op entertainment.
Ik heb nog nooit in de rij gestaan voor beide attracties en bezoek dit park toch op z'n minst wel eens in de twee maanden.
Daar ben ik het ook mee eens. Maar ik heb niet het idee dat Bumba dit niet zou kunnen invullen wanneer daar een gemiddelde dark ride komt. En je ziet dat ze ook echt wel investeren in die doelgroep. Ik noem bijvoorbeeld een Heidi. Een instapachtbaan die menig tiener ook nog leuk vindt.
Kortom ik mis gewoon een goede dark ride...
Wat foto's van het bouwterrein, omdat het kan. Genoeg bedrijvigheid daar vandaag. Ik vind het nu de andere gebouwen ervoor gesloopt zijn ook groter ogen dan ik dacht dat het zou zijn.
Best een groot bouwterrein inderdaad. Ik ben overigens ook wel benieuwd of ze ook nog wat van plan zijn met dat kermisplein ernaast, want zeker als de nieuwe indoorhal er eenmaal staat past dat eigenlijk niet helemaal meer in het park.
Update.
Wauw, flinke constructie is daar opgetrokken inmiddels! Ik ben benieuwd hoe dat ronde deel er uiteindelijk met alle aankleding uit gaat zien, volgens mij kan dat erg sjiek worden
wie gaat er allemaal naar de Plopsa fanday.
daar zul je een rondleiding krijgen op de bouw plaats van het bumba circus.
Is hier eigenlijk al langzaamaan een openingsdatum voor bekend?
CornelusKuyles je normaal deze zomer. waarschijnlijk zal dit begin van de zomer vakantie zijn.
Op de site van Plopsaland is te lezen dat de horeca van Circus Bumba al op 2 april zal openen.
- Bijgewerkt
Super dat ze dit allemaal openen, en op het Samson en Gert pleintje de Kiosk gerenoveerd hebben en de Carrousel hebben geplaatst op de plek waar de brandweer eerst heeft gestaan.
Als Plopsaland de Panne zo door gaat, kom ik er graag nog eens terug, ondanks de dure horeca en de wat mindere operations.
Goed nieuws! Bumba opent speciaal voor alle Plopsa-abonnees het gloednieuwe indoorgedeelte Circus Bumba in Plopsaland De Panne op zaterdag 8 juli vanaf 19:00 uur tijdens Nacht van de Abonnees. Krijg als eerste exclusieve toegang tot de magische circuswereld en ontdek tijdens deze magische avond 4 splinternieuwe attracties*.