We hebben het geluk gehad het gebied en de attractie in april te mogen sneak previewen, ik was eigenlijk erg enthousiast. Grote delen waren nog niet af of donker, maar wát gereed was en in de verlichting stond was een heerlijk kleurrijk geheel.
Voor een voor (jonge) kinderen bedoeld gebied is dit in mijn ogen geslaagd en zeker de darkride is -voor de doelgroep- echt een leuk geheel!
Mijn kinderen ("àl" 7 en 9 en dus eigenlijk te oud) waren zeker onder de indruk en dolenthousiast.
Juist dit soort kleinere kleurrijke darkrides mis ik -buiten de Disneyparken- in vele andere parken. Ook omdat zo'n darkride tof is voor de kinderen maar ook leuk als volwassene, waar je bij de meeste kinderattracties er toch wat 'suf' naast zit.
Het verdere indoorgebied is gewoon een prima aanvulling op het park en geeft juist wat extra vrijheid voor de allerkleinste waar Mayaland toch al gauw door oudere kinderen en jonge tieners overgenomen wordt.
Ik merk dat Plopsaland vaak kritisch wordt benaderd, maar buiten de lage capaciteit van de attracties wat mijn grootste pijnpunt is, merk ik bij elk bezoek hoeveel plezier ik er beleef. Élke park in België is duur en Plopsa is echt niet duurder als de rest. En qua aankleding doen ze het gewoon goed en onderhouden ze de boel, wat ik ook in andere parken in België wel eens mis.
Als voorbeeld: Bij mijn laatste bezoek in april had ik in Bellewaerde echt een minder leuke en duurdere dag, als de dag erop in Plopsa. Waarbij ik juist door alle negativiteit en hoge prijzen twijfelde naar Plop te gaan. Maar als je het dan relativeert en de prijzen bij andere parken, maar ook in de winkels en horeca in België ziet, dan doen ze het zo slecht nog niet in De Panne. Op de capaciteit na dan, maar in het voorseizoen is dat gelukkig geen issue.