Op basis van onderstaand ontwerp dat gemaakt is door @Erikk, wil ik graag een nieuwe discussie starten.
De Efteling streeft er naar om binnen 10 jaar op vele fronten uit te breiden. Er is ook plaats gemaakt om te gaan uitbreiden naar het westen. Wat zien jullie voor je? Een uitbreiding van het huidige park of een second gate? Gezien de locatie dat bepaald is voor uitbreiding lijkt mij een second gate vanzelfsprekender. Ik heb er zelf wel mijn ideeën over.
We weten waarschijnlijk allemaal dat er in het westen vooral overdekte attracties moeten gaan staan (vanwege de omgeving). Zelf hoop ik op een hele mooie samenwerking tussen de Efteling en Puy du Fou. Hoe ik dit verder zou willen invullen, ga ik nog even over nadenken. Puy du Fou was opzoek naar een locatie in Nederland en zij hadden Efteling en Toverland benaderd. Bart de Boer zag het wel zitten.
De volgende woorden zijn er over gesproken:
Bron: Looopings
' "Bart staat op en zegt: 'Dan heb ik een leuk voorstel voor jullie, kom maar mee.' En hij loopt de gang door en hij wijst op het parkeerterrein, een eindje verderop. Hij zegt: 'Dan komt daar Puy du Fou, als tweede park naast de Efteling.' Ik kijk Nicolas aan en ik zeg: nou, dan doen we het hier!"
Het plan voor een volwaardig Puy du Fou-park bij de Efteling is uiteindelijk niet doorgegaan, maar het was wel de aanleiding voor een langdurige samenwerking met de Franse firma. Sinds 2013 is Puy du Fou de producent van de Efteling-show Raveleijn.'
Ik denk dat Puy du Fou heel mooi bij de Efteling zou passen als tweede park. Puy du Fou heeft in zijn twee vestigingen geen rides, maar is dat nodig voor een tweede park op het terrein van de Efteling? Of misschien kan Puy du Fou zich op Efteling terrein wel onderscheiden van zijn andere twee parken?
Goed, dit is mijn idee. In eerdere topics heb ik veel mooie ontwerpen en ideeën gezien van o.a. Uitrijk en het nieuwe hotel. Laten we er met z'n allen lekker op los fantaseren!