Leuke TR!
[TR] Ierland: Dublin, Guiness Store House, Giant's Causeway en meer!
Zelf nog nooit naar Ierland geweest, moet zeker eens gebeuren. Ziet er allemaal super uit, bedankt voor het delen.
Een leuk report. En als ik zelf ooit ook eens in Dublin kom, zou ik mij op deze manier ook wel kunnen vermaken.
Welkom terug in de huiskamer! Vanaf heden is deze categorie openbaar, dus is hij verdwenen uit de categorie Pretpark Talk.
Wow, gaaf om te zien, wij zijn er 28 jaar geleden geweest en toen waren er nog lang niet zo veel toeristen als nu. Bij the Giant Causway waren wij de enige bezoekers, ook geen beveiliging te zien. We reden de ring of Kerry en kwamen dan een heel enkele auto tegen. Schijnt nu wel anders te zijn.
Toch nog wat extra (late) aandacht voor mn TR zo, thanks (ook voor de eerdere reacties)
Het was opzich niet superdruk op een doordeweekse dag, maar zon mooie plek helemaal voor jezelf hebben klinkt wel echt geweldig!
TaiHaoLe Was een andere tijd , nog geen Russen, Chinezen en Arabieren
, Allemaal wat rustiger toen. In Glasgow en Dublin waren wel veel schoolreisjes bezig dat kan ik me nog wel herinneren. Toen waren er nog controles aan de grens en werd er voor je een parkeergarage in reed gekeken met spiegels onder je auto. Het was zowat het laatste jaar met bomaanslagen. In een pub, als ik het me goed herinner in Killarny werd twee dagen nadat wij er waren een aanslag gepleegd met volgens mij twee doden. Was wat dat betreft nog wel een spannende tijd. In Glasgow werd nog veel gepatrouilleerd door militairen op motoren en vanuit helikopters. In Ierland zelf had je dat minder alleen aan de grens bij Londenderry nog de loop van een automatisch geweer tegen mijn hoofd gehad door een Britse militair die mijn paspoort controleerde, de Britse militairen gedroegen zich toen nog heel hautain en intimiderend als je Noord-Ierland in wilde zoals wij.
Painter In Ierland zelf had je dat minder alleen aan de grens bij Londenderry nog de loop van een automatisch geweer tegen mijn hoofd gehad door een Britse militair die mijn paspoort controleerde, de Britse militairen gedroegen zich toen nog heel hautain en intimiderend als je Noord-Ierland in wilde zoals wij.
Wat ziek dit. Ik wist niet dat 't zo serieus was voor toeristen zelfs. Ik ben paar jaar geleden nog wel eens vervelend behandeld door Braziliaanse militairen op een klein vliegveld op weg naar Rio de Janeiro voor de Olympische Spelen (we hadden een lokale overstap op een vliegveld waar ze hun rol wel heel erg serieus namen), maar dit is wel heel ernstig en dat in ons eigen Europa. Welk jaar was dit ongeveer?
Jules lang geleden, 28 jaar ongeveer, kan ook 27 jaar geleden zijn, begin jaren negentig dus. Londenderry was een beruchte grensovergang. Het was niet zo dat hij richtte op mijn hoofd hoor. hij had dat ding om zijn nek hangen , kolf omlaag loop schuin omhoog, ik zat in de auto en hij stond mijn paspoort te controleren en die loop tikte enkele keren tegen mijn hoofd en wang, Misschien deed ie het niet expres maar het was wel intimiderend en ongemakkelijk. Ik durfde die loop ook niet weg te duwen. Zoiets vergeet je nooit meer .
Wij zaten bij een meer in Belfast en boven ons patrouilleerde om de tien minuten een helikopter met daarin een militair met een geweer in zijn hand die de loop naar beneden gericht was. Je moet niet vergeten dat de vrede toen nog niet getekend was tussen de katholieken en de protestanten, dat gebeurde pas in 1998. En zoals ik al zei waren er in die week ervoor twee aanslagen geweest. Er heerste toen aardig wat spanning.
Painter Misschien deed ie het niet expres maar het was wel intimiderend en ongemakkelijk.
Het lijkt mij wel expres. Iedere professional die wel eens met een wapen loopt - en zelfs ik als kennis van wapenbezitters hier in de VS - wordt geleerd altijd controle over je wapen en de richthoek te hebben. Zou wel heel toevallig zijn als een douanier, zelfs toentertijd, daar ineens nonchalant over doet.
- Bijgewerkt
Jules Grensbewaking was toen in handen van de militairen, zaten er ook nog verborgen in de bosjes, kwamen in camouflage tenue tevoorschijn toen we verder reden. Op Schiphol werden we na de douane bij het boarden ook nog gecontroleerd door de Marechaussee voor we met de bus naar het vliegtuig werden gebracht, een Fokker 28 als ik me het goed herinner.