Ik heb ook eindelijk de tijd genomen om beide delen te bekijken en wat een fijne documentaire is het weer geworden, dat kun je wel aan De Vijf Zintuigen overlaten. Het is natuurlijk altijd leuk om oude beelden van een pretpark te bekijken (zeker tijdens de ontwikkeling van iets nieuws) maar met name de interviews vond ik heel gaaf. Men verteld met zoveel trots over wat ze klaargespeeld hebben en zijn tegelijkertijd zo eerlijk over het feit dat ze qua kennis eigenlijk maar een "hobbyclub" waren, echt genieten.
Herbergier Het is opzeker een mooie documentaire, alleen jammer dat er van al dat mooie beeldmateriaal zo weinig wordt laten zien. Het zijn elke keer fracties terwijl dat making off materiaal van Peter Koppelmans nog véél meer is.
Ikzelf kan ook uren naar dat soort oude beelden kijken dus ik snap die roep in zekere zin wel. Maar ik denk dat het in het geval van deze documentaire wel ook de kracht van het weglaten is geweest. Juist fragmenten die goed aansluiten bij de interviews en zo een zo compleet mogelijk verhaal vertellen in plaats van zo veel mogelijk historisch beeld erin proppen.