Complimenten naar team Vijf Zintuigen voor de prachtige beelden. Zoveel Eftelingers, verhalen en anekdotes bij elkaar, het is twee uur volop genieten. Het perfecte team werkte in de perfecte tijd aan het perfecte idee, waardoor de beste attractie van Nederland is ontstaan, zo zou ik Fata Morgana omschrijven. Deze klassieke attractie verdiende zo'n productie dan ook het meest van ze allemaal.
Over Fata Morgana is al veel bekend, dus het is fijn dat men ook een deep-dive in bijvoorbeeld de techniek heeft genomen, een onderwerp waar je maar zelden iets van meekrijgt. Saai of langdradig, zo heb ik het niet ervaren. In tegendeel. Er valt natuurlijk nog zóveel te vertellen, dat er makkelijk een deel drie gemaakt had kunnen worden. Met bijvoorbeeld onderwerpen als de gepoogde internationale verkoop van het nokkenschijf-systeem of hoe men de kennis opgedaan bij Fata heeft ingezet voor latere projecten. Maar goed, je moet ergens de grens trekken. Ik heb er enorm van genoten en het was het wachten waard!