We zijn natuurlijk niet naar Frankrijk getrokken voor het 'geweldige' Grinyland alleen (https://forum.pretpark.club/d/2077-tr-grinylands-grinyween-04112021). Onze trip stond helemaal in teken van Nigloland en zijn Halloweenevent. Ik bezocht het park jaren geleden voor het eerst tijdens Halloween, en wist toen al dat ik hier ooit terug naartoe moest komen wanneer ik kinderen zou hebben. En zo geschiedde. Ondertussen zijn die kinderen 5 en 7 jaar, en even gek op pretparken als mama en papa. Op naar 'Nigloween' dus!
Onze video van de" dag:
Meteen aan de ingang van het park zit de sfeer er al goed in. Ik wil niet raden hoeveel pompoenen, skeletten, spinnenwebben en rookmachines het park hier geplaatst heeft. Maar ze weten hier in ieder geval wat ze doen. Je moet er echter niet op zoek gaan naar scare actors. Hier en daar loopt er wel een heks of spook rond, maar die zijn erg dun bezaaid en heel erg cartoonesk. Het geheel is in ieder geval heel erg familievriendelijk en spreekt ontzettend goed tot de verbeelding van kinderen.
Op naar de attracties dan maar! En ook daar staat het woord familie centraal, want op die ene grote achtbaan na (Alpina Blitz) kon zelfs onze kleinste mee in elke attractie. Het park staat werkelijk bol van de autoritjes, draaimolens en andere familieattracties. Maar het leuke is; ook de grotere attracties zijn vrijwel allemaal toegankelijk voor de hele familie. Er was een tijd dat ik me hier weinig van aantrok, maar vandaag ga ik net op zoek naar dit soort parken. En die zijn jammer genoeg vrij dun bezaaid.
Ook de operations doen het goed. Het was vandaag een ontzettend drukke dag, maar toch heb ik me nergens geërgerd aan de wachtrijen. Gewoon omdat het park zijn uiterste best doet om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen. Voor ons kan dit vaak de dag maken of kraken. En als je het ons vraagt zijn er heel wat parken (ahum Plopsa) die hier nog wat van kunnen leren.
Ook dieper in het park blijf je ondergedompeld worden in de Halloweensfeer. Maar ook hier geen scare actors, geen doolhof, geen spookhuis of wat dan ook. Het zijn de pompoenen, de muziek, de vuurtjes en de decoratie in het algemeen die dit park zo sfeervol maken. Als extraatje tijdens Halloween is er zelfs een show, maar die hebben we vandaag jammer genoeg niet kunnen doen. Ook leuk is het 'beiers dorpje' in de schaduw van Alpina Blitz waar je rond het kampvuur, met de geur van kaneel, kan genieten van een biertje, pretzels of een chocolademelk.
Op naar de nieuwe attractie dan maar: Expédition Krampus, een Water Coaster van Mack Rides. Een leuk baantje, met één drop en vooral erg mooie decoratie. Vooral rond het station en de drop dan toch, want het achtbaangedeelte zelf is een beetje aan zijn lot overgelaten. Het doet ons allemaal een beetje (veel) denken aan zijn grote 'broer' Europa-Park. Niet alleen de decoratie trouwens, maar ook het attractieaanbod. Is er een attractie die niet van Mack is in Nigloland?
Afsluiten doet Nigloland zijn Nigloween-event dagelijks met een grootschalig vuurwerk. De show op zich is best oké. Verwacht er echter geen geregisseerde vuurwerkshow die synchroon met de muziek loopt. Misschien dat ik die video ooit nog eens upload 😀. Ik was achteraf vooral verwonderd over de snelheid waarmee het park en de parking leegliepen. Ik weet niet hoe ze het doen, maar ook hier hoef je amper te wachten. Klein verschilletje met de frustratie die er soms is na een dagje Efteling.
Ik denk dat het intussen wel duidelijk is; Nigloland was reeds één van onze favoriete parken, en heeft dat vandaag alleen maar weten te bevestigen. Jammer genoeg hadden we onze trip al nauwgezet uitgestippeld, anders zat een tweede dagje er zeker en vast in. In ieder geval zal het niet lang duren vooraleer we dit park opnieuw bezoeken. Dat is een kwestie van centimeters... lees: van zodra beide kinderen groot genoeg zijn voor Alpina Blitz 😄.