Japio Het lijkt mij juist een meerwaarde, zeker als een Uitrijk ook een regiofunctie kan vervullen.
Ik weet niet of je daar op moet zitten wachten, in Kaatsheuvel, Sprang, Loon en mindere mate Waalwijk is in de avond (buiten Covid) voor de jeugd niets of nauwelijks iets te doen wat zou (kunnen) betekenen dat je bioscoop. voor 80% gevuld zal zijn door jeugd uit deze dorpen en daarom in mijn ogen voor de verblijfsgast niet van toegevoegde waarde is.
Laat ze creatief zijn: dinnershow (loopt in PHL, EP etc ook als een trein). een second gate zwempark, goede restaurants waar je lang aan tafel zit en niet binnen 45 min weer buiten staat, een goed buffetrestaurant zoals de formule van vd Valk Live Cooking waarbij koks ter plaatsen het door jou gekozen stukje vlees klaar maken zoals jij dat wilt, gezellige horeca welke uitnodigd om lekker te blijven hangen.
Een zwaar gethematiseerde bowlingbaan zou ook in dit plaatje kunnen passen voor verblijfs/daggasten waarbij je voor een X bedrag kan bowlen, borrelen en eten.
Men moet gaan zorgen dat je er niet meer om heen kunt om als gast van buiten de 2 tot 3 uur rijden grens slechts voor 2 dagen te gaan maar dat je minimaal 3 dagen zou moeten gaan, hierdoor gaat de verblijfsduur omhoog als mede de uitgaven van de gasten, waarbij men wel moet oppassen dat het niet de sfeer uitademt van de Disney Village (wat persoonlijk totaal niet uitnodigend is).