Progress Maar ik vind deze eenvoudige stijl eerlijk gezegd een verademing. Je laat voorbeelden van het 65-jarig jubileum zien en die vind ik ook mooi. Die van 60 jaar ook. Maar vrijwel alle jubileumstijlen daarvoor clashten veel meer met het park dan de stijl die we nu zien.
Dus we zijn t er over eens dat de laatste 15+ jaar de Efteling duidelijk een andere stijl hanteerde, dus dit duidelijk een stijlbreuk is tegenover de uitingen de laatste jaren 😆.
Progress Voor dit jubileum is gekozen voor kleurige vormen tegen een zwarte achtergrond, een stijlmiddel dat we in de beginjaren van het park vaker zagen, ook door Pieck zelf.
De enige gelijkenis met de huidige uitingen is een donkere achtergrond die in gebruik is, voor de rest is het een heel andere tekening, veel minder heftigere kleuren, minder straks gestileerd, en de krullen zijn meer Eftelings ipv Insta generiek (het generieke ging vooral om alle overige krullen en toevoegingen die generiek waren in de uitingen, niet perse de Efteling iconen).
Eens, in die tijd waren zulke stijl krullen misschien generiek, maar het is meer een vormging die in de Efteling Stijl is dan de huidige uitingen.
En nogmaals, ik vind t stijltje wel "grappig" voor een bepaalde 70 jaar serie, voor merchandise, voor inpakpapier, maar om overal door t park, of als stickers op de plattegrond te zien, meh