Progress Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo’n stijlbreuk… kun je uitleggen waarom je dat vindt?
Behoeft t echt uitleg?
De bouwhekken lijken mij vrij duidelijk, in het voorbeeld van Niek staan ze naast elkaar, links een ingetogen sjiek ontwerp, rechts confetti met generieke elementen, en dat zie je eigenlijk overal met de "70 jaar stijl" terug komen.
Of op de plattegrond als elementen die compleet buiten de stijl van de rest passen.
Normaal zag je bij de Efteling een wat rustigere uitstraling in de stijl, met wat meer luxe ogende kleuren, en tuurlijk hoeft niet alles "op zijn piecks" maar dit conflicteert wel heel erg met wat Efteling is in mijn ogen.
Foto van oude banners, zeer luxe ogende gouden.
Of dit voorbeeld van de 65 jaar banners
Of de verdere 65 jaar huisstijl op een bord bij t Efteling museum.
Het bord van Symbolica die matched ook niet met de rest van de bouwhekken, maar heeft wel de luxe uitstraling die er nu totaal niet in zit.
En dit zijn zo snel wat voorbeelden die ik vind.
Ik vind het motiefje wel grappig, maar zoals Michael noemt voor inpakpapier, merchandise etc, maar niet als "70 jaar huisstijl" daar is t te veel confetti voor.
Progress Wat betreft dat koffiekopje: zo random is dat niet denk ik. Het is waarschijnlijk een theekopje en verwijst daarmee naar het Alice in Wonderland-gebeuren dat we later dit jaar mogen verwachten. Als je goed kijkt zie je ook een wit konijn tussen de figuurtjes in het jubileumvaandel.
Goed punt, maar op dit moment is het er nog niet, en we kennen de invulling ook nog niet van Alice in Wonderland, ik verwacht ook geen theekopjesmolen in t park, dus t voelt nog steeds vrij random, of op zijn minst ver gezocht.