The_Bullgod dat denk ik dus ook. Maar we laten ons verrassen!
Attractiepark Toverland vernieuwt wildwaterbaan Expedition Zork
- Bijgewerkt
Toverland heeft zojuist aangekondigd dat Expedition Zork inderdaad een retheming gaat krijgen naar het thema van Maximus Müller. Bovendien komt er een knikkerbaan genaamd Maximus Wunderball.
Opening in het voorjaar van 2022.
Wow, wat een upgrade!
Zo, dat ziet er goed uit zeg! En eigenlijk precies waar ik op hoopte, met een vernieuwing van de sfeerloze waterspeeltuin. Nieuwe wachtrij voor Zork was ook zeker welkom.
- Bijgewerkt
Ziet er goed uit alleen jammer dat de hal toch nog best opvallend aanwezig blijft in het donker op die tekening. Persoonlijk had ik dan alles dicht gemaakt met rots werk en bomen en binnen verlichten met sfeerverlichting in de hal.
Heel tof en dat verdiende deze boomstambaan enorm. Wel hoop ik nog dat de binnenkant van de baan ook nog wordt opgefrist.
- Bijgewerkt
Ik vind de tekeningen er érg goed uitzien. Ook de knikkerbanen lijken mij een perfecte toevoeging, past volledig in het alpenthema en het verhaal. Echt heel leuk, ben benieuwd naar de uitvoering
- Bijgewerkt
Wow! dat is gaaf nieuws. Op het eerste gezicht vind ik het heel gaaf hoe alles met elkaar geïntegreerd wordt. Ik zie al allerlei speelmogelijkheden (cool idee die knikkerbaan) en bankjes en tafeltjes op het concept staan. Dat wordt echt een heel mooi verblijfsgebied. Daarnaast ook leuk om te zien dat ze met verschillende hoogtes gaan werken. Met de landscaping zoals we die gewend zijn van Toverland wordt dat vast mooi.
Overigens ook ideaal dat dit een nieuw gebied is voor het hele jaar en dat hiermee een oud stukje Toverland naar een hoger niveau wordt getild.
Maar wat gaat er binnen precies gebeuren met de attractie naast de wachtrij? Daar lees ik weinig over terug. Ik hoop dat we dat ditniveau binnen ook zien. Moeten we vrezen dat daar het budget op is? Of komt daar nog iets uit de hoge hoed?
PretparkPro had heel tof geweest om die hal compleet af te werken, maar ik kan wel begrijpen dat de baten niet opwegen tegen de kosten van die werkzaamheden.
Heerlijk hoe dat park bezig is, ben ook benieuwd hoe het thema in de hal wordt doorgevoerd maar dit ziet er geweldig uit!
NR92 Maar wat gaat er binnen precies gebeuren met de attractie naast de wachtrij? Daar lees ik weinig over terug. Ik hoop dat we dat ditniveau binnen ook zien. Of moeten we vrezen dat daar het budget op is?
"Het baanverloop binnen en buiten zal hetzelfde blijven, maar de beleving die je meemaakt tijdens de vaartocht door de rotsen zal compleet anders worden. Zo staan je onderweg verschillende verrassingen te wachten!"
Dit suggereert misschien wel dat ze ook binnen iets gaan doen, als de beleving van je tocht anders wordt?
- Bijgewerkt
Toverland stuurde ons zojuist ook het persbericht;
Attractiepark Toverland vernieuwt wildwaterbaan Expedition Zork
Attractiepark Toverland grijpt deze winter aan om wildwaterbaan Expedition Zork een upgrade te geven. De in 2004 geopende attractie krijgt een nieuwe verhaallijn en zal uitvoerig worden gethematiseerd. Ook zal in het decor van Expedition Zork een interactieve ballenbaan voor het hele gezin worden toegevoegd. Expedition Zork zal in het voorjaar van 2022 heropenen. Meer informatie is te vinden via toverland.com/zork.
Toverland heeft de afgelopen jaren diverse projecten gerealiseerd om indoor themagebied Wunderwald, waarin Expedition Zork ligt, te restylen. “De kwaliteitsstandaard van Toverland wordt steeds hoger en we vinden het erg belangrijk dat ook onze oudere themagebieden hierin worden meegenomen”, legt Jean Gelissen jr., Algemeen Directeur, uit. “Zelfs in deze bijzondere tijd willen we blijven investeren en op dit moment past de vernieuwing van Expedition Zork het beste in onze strategie.”
Expedition Zork
Al sinds de opening van de wildwaterbaan in 2004 prijkt in het rotswerk een beeltenis van Zork, een mysterieus groen moeraswezen. “Dit achtergrondverhaal is echter nooit uitgediept”, vertelt Peter van Holsteijn, Senior Ontwerper. “In het nieuwe verhaal van Expedition Zork hebben we alle bestaande elementen van het Wunderwald met elkaar verbonden. Een Alpendorpje, een excentrieke uitvinder, een wildwaterbaan en een onbekend bergmonster.”
In Expedition Zork stappen bezoekers in een door uitvinder Maximus Müller bedacht transportsysteem om op zoek te gaan naar het mythische wezen Zork. Tijdens deze expeditie komen de bezoekers erachter of Zork het gevreesde wezen uit de volksverhalen is, of dat het mysterie toch anders in elkaar steekt. “Hiermee vallen alle puzzelstukjes op hun plek”, aldus de ontwerper.
Interactieve ballenbaan
In het decor van Expedition Zork wordt tevens de interactieve ballenbaan Maximus’ Wunderball toegevoegd. Bij de start van de ballenbaan kunnen bezoekers houten Toverland-ballen aanschaffen, die ze vervolgens zo vaak als ze willen door een enorme knikkerbaan kunnen laten rollen. Er zijn in totaal twee verschillende parcoursen met een totale lengte van 125 meter.
Meer informatie
De vernieuwde Expedition Zork en Maximus’ Wunderball zullen openen in het voorjaar van 2022. De bouwwerkzaamheden starten na de kerstvakantie. In de periode dat Expedition Zork gesloten is tijdens het Indoor seizoen van Toverland, zal spinning coaster Dwervelwind als alternatieve attractie aangeboden worden. In het park kunnen nieuwsgierige bezoekers vanaf de kerstvakantie een kijkje nemen in Maximus’ Bauhaus. In deze werkkamer zullen regelmatig nieuwe tekeningen van het project te zien zijn. Online kan het project gevolgd worden via toverland.com/zork.
De grote foto van de impressie is zowel op Toverland.com maar ook hier te vinden
En dan mijn persoonlijke mening. Wow! Wat een heerlijke tekening en mooie plannen!
Het is wachten tot de binnenkant beter aan gaat sluiten met de buitenkant, maar de trend is gezet. En dat kan alleen maar mooier worden dan het nu is
- Bijgewerkt
PretparkPro alleen jammer dat de hal toch nog best opvallend aanwezig blijft
Nee joh! Straks hebben we in NL 2 groene loodsen die met dennenbomen niet goed verstopt zijn naast een alpen gebiedje, hoe leuk!
Maar even serieus, wat ziet dit er tof uit! Dit is exact wat dit gebied nodig had en die knikkerbaan klinkt ook als een super leuk en Toverlands concept. Volgens mij wordt dit een heerlijk gebiedje en wordt expedition zork een toffe experience. Zeker vergeleken met de kale saaie baan en splash die het nu is.
Fantastisch! Wat een eenheid word hier straks gecreëerd. Ook leuk om te zien dat de oudere gebieden naar het zelfde niveau worden getild als de rest van het park. De binnenkant krijgt hopelijk ook een update, ziet er straks wat goedkoop uit vergeleken met de rest i think.
Mijn eerste reactie: "Oh, wat vet!" Grappig dat ik ook precies de mail van Toverland binnenkreeg toen ik op het topic klikte. (voordat de nieuwe naam van het topic verraadde wat er was aangekondigd)
Wel weer een upsell met die knikkerbaan, maar dat hebben ze echt leuk bedacht. Zal vast aardig gaan lopen. Ook al een making of-serie en extra aflevering van de officiële podcast aangekondigd hierover, dus dat wordt leuk om te volgen. Ben ook erg benieuwd wat ze er binnen mee gaan doen, dat lijken ze voor nu nog even bewust onder de pet te houden. Top dat Toverland de oude hallen toch ook aanpakt. Ik had me zo kunnen voorstellen dat nieuwe uitbreidingen op het eerste gezicht meer rendement opleveren, maar hiermee haal je de totale kwaliteit natuurlijk wel flink omhoog!
Ik hoop dat er nog een verrassing/effect/animatronicje komt in de draaischijf voor de drop, er past daar precies iets in die hoek