Jabo gaan ze een darkride van maken a la splash mountain ( das er over hè) 😅

Ik hoop van harte dat ze Expedition Zork, Boosterbike & buitengebied Wonderwald gaan aanpakken, want die drie zaken vind ik het meest lelijke tegenover het verder prachtige park.

Een retheme/upgrade van een van de oudere attracties zou zeker welkom zijn, hoewel ik denk dat het park momenteel meer behoefte heeft aan een uitbreiding. Aan de andere kant zijn het ook voor Toverland natuurlijk allesbehalve makkelijke tijden, dus elke investering in het park verdient een compliment.

Tof om te zien hoe Toverland de marketing aanpakt! Ik verwacht dat het themagebied Wunderwald verder wordt gerenoveerd. Expedition zork en Boosterbike re-theme verwacht ik.

broodje123 Zou op zich kunnen, aangezien Toverland zelf heeft aangegeven dat de Wirbelbaum hun 'zorgenkindje' is. Als die telkens maar langdurig onderhoud nodig blijft hebben kan het inderdaad handiger zijn om hem te vervangen. Ik moest gelijk denken aan de Family Dual Wheel van Ride Engineers Switzerland. Deze is heel gemakkelijk thematisch in te passen in het Wunder Wald + de naam Wirbelbaum zou zelfs nog behouden kunnen worden. Weet iemand of een theoretische capaciteit van 553 per uur een beetje overeenkomt met de huidige Wirbelbaum?

Voor de Booster Bike hadden ze vorig jaar niet die nieuwe trein met exact hetzelfde ontwerp besteld als er een retheme op handen was. En hoe tof een darkride ook klinkt, vraag ik me ten zeerste af of daar budget voor is op dit moment. Echt nieuwe infills zouden weer beter in Avalon of Port Laguna, dus dat het een upgrade van een bestaand onderdeel van het Wunder Wald wordt lijkt haast wel zeker. Op basis van de afbeeldingen in de achtergrond zou ik me aansluiten bij een retheme van de Expedition Zork. Ik ben benieuwd! 🙂

Aanpassingen aan of vervanging van Maximus Blitz Bahn gok ik

BSloan Aanpassingen aan of vervanging van Maximus Blitz Bahn gok ik

Dat hebben ze een paar jaar terug nog gedaan. Zo snel geld over de balk gooien zie ik ze bij Toverland echt niet doen.

• BSloan heeft hierop gereageerd.

Wie weet zal de hal weg gewerkt worden, is nog een groot pijnpunt van Toverland als je het mij vraagt. Ook is het pad dat naar het Ithaka gebied loopt thema-loos, zou heel nice zijn als ze dit bij het Wunderwald gaan betrekken, waardoor ze toch een soort van themagebied rijker zijn.

Ik zou een echt bos en meer thema voor Expedition Zork best de moeite waard vinden, maar ik weet niet hoeveel Truusen uit Delft dat ook zo zien. Ik gok toch ook op een eventueel nieuwe attractie of experience.

Wunderwald mag van mij sowieso aangepakt worden, op die 2 drijvende kunststof bomen en een paar verdwaalde huis-tuin en keuken kerstbomen na heeft die hal niet echt een 'wald' vibe, zou al mooi zijn als ze de pilaren in de hal camoufleren met bomen zoals die ook in Rulantica staan, of de muren in de hal aankleden met doeken in bosprint.

Op LinkedIn zag ik dat er een ontwerper is aangenomen, en op hun website staat een vacature voor projectmanager. Lijken me functies die je enkel en alleen uit gaat zetten wanneer er een (groot) project in het verschiet ligt.

Los van eventuele aanpassingen aan Expedition Zork of de Wirbelbaum zet ik mijn geld in op een permanent vakantiepark. De (over)volle Pop-up camping laat zien dat er vraag is naar overnachten bij Toverland. Daarnaast is het een investering die, in tegenstelling tot een attractie, direct een financieel resultaat laat zien. Een vakantiepark met tof gethematiseerde huisjes / huifkarren (zoals ook Tripsdrill dat zo goed doet) rondom het meer? Wellicht in Duitse Alpen stijl, met leuke toffe gekke uitvindingen van Maximus Muller welke te spotten zijn? Niet een normale douche maar een bijzondere bijvoorbeeld? (net zoals ze in Tripsdrill geen douchekop hebben maar een houten ton, en in het Safari Resort een olifantenslurf) Let’s go! 🙌😄

• Demin heeft hierop gereageerd.

Als het om een retheme/vervanging gaat hoop ik dat expedition zork / backstroke / boomstambaan een goede retheme krijgt, voornamelijk buiten is het toch maar een karig stuk met een betonnen vijver eronder, beetje gemiste kans altijd geweest, zeker vergeleken met wat je binnen ziet.

Wirbelbaum vervanger klinkt ook realistisch, maar al denk ik dat met een goede revisie het probleem daar ook wel mee verholpen is, er zijn namelijk meerdere kleinere parken met een dergelijke attractie in duitsland, en die draaien volgens mij gewoon prima.

Boosterbike retheme mag van mij onderhand ook wel eens, maar idd met die nieuwe trein zie ik dat niet zo gauw gebeuren.

een ander ding waar ik aan zat te denken, hoe zit het met villa fiasko? Vergeleken met die in phantasialand is het een aardig karige funhouse, die zou ook zeker een stuk mooier aangepakt kunnen worden als je 't mij vraagt 🙂

anyway, leuk om te volgen, werd weer eens tijd dat er nieuws vanuit toverland zou komen.

Yvan nu ik dit zo lees denk ik op eens

Ze hebben die eerste hal nu aangepast in een compleet land van Toos.

Wat nou als die tweede hal word aangepast in het thema van uitvinder maximus müller.

Dan heb je dadelijk 5 Themagebieden waarin je het goed kan verdelen

En kunnen ze daarna verder met hun uitbreiding uitwerken

Eigenlijk hetzelfde als wat de efteling nu gaat doen/bezig is eerst het huidige park compleet maken en daarna de uitbreiding.

Yvan er zijn namelijk meerdere kleinere parken met een dergelijke attractie in duitsland, en die draaien volgens mij gewoon prima.

Daar staat dan weer tegenover dat dit het prototype was, toch? Kan dus best zijn dat die in Duitsland juist draaien omdat het probleem van de Wirbelbaum in die modellen is aangepast.

ppc-anoniem-1 Op LinkedIn zag ik dat er een ontwerper is aangenomen, en op hun website staat een vacature voor projectmanager. Lijken me functies die je enkel en alleen uit gaat zetten wanneer er een (groot) project in het verschiet ligt.

Cool, is dat Nicky weer terug of een nieuwe ontwerper? Linkje is sowieso leuk 😉 En inderdaad, als ze permanente verblijfsaccommodaties toevoegen kan dat (zeker op de lange termijn) heel gunstig uitpakken. Ik zou alleen de thematische link met Maximus Müller niet zo snel leggen. Bij het meer zou een Avalon-stijl te verwachten zijn, en de huidige pop-up locatie ligt dichter bij het Land van Toos... Los van bestaande thema's lijkt mij een 'heksendorp' a la Tripsdrill lijkt trouwens ook erg vet in Toverland-stijl.

Ik denk dat Maximus gekozen is voor deze teaser zonder specifieke reden en de uitbreiding dus evengoed een volledig nieuw themagebied kan zijn. Het moet toch door iemand worden aangekondigd, dus waarom niet Maximus. Dit is wat ik hoop 😀

• Tvlfan heeft hierop gereageerd.

Shesterfield dit gevoel kreeg ik ook, zeker als ik ga kijken naar het 'monster' op de tekening. Loch Ness? Zou in het verhaal van Avalon kunnen passen. Ik droom even nog wat groter, miss een uitbreiding van Avalon en Wunderwald? Zou beide een goeie zet zijn aangezien Avalon naar mijn mening qua attractie aanbod nog niet helemaal af is

Deze leuke teaser liet mij terugdenken aan een bericht van Looopings over Toverland in mei dit jaar.

Link: https://www.looopings.nl/weblog/16201/Toverland-blijft-investeren-plan-voor-uitbreiden-van-themagebied-Avalon.html

Dit kan ook aansluiten op bovenstaande bericht dat ze plannen hebben om losse attracties toe te voegen aan gebieden.

Citaat uit Looopings post: "Avalon is in de ogen van het Toverland-management nog niet helemaal af. Er liggen concrete plannen klaar om daar in de komende jaren nieuwe attracties toe te voegen. Om wat voor zaken het precies gaat, is afwachten."

Zou zelf eerder hopen op een retheme van Expedition Zork, maar ben zeer benieuwd met wat Toverland uiteindelijk naar buiten komt.

JimmyB01 Als deze teaser voor een uitbreiding van Avalon zou zijn geweest, zou ik eerder denken dat ze een filmpje met Merlijn zouden hebben gemaakt in plaats van met Maximus.