Zaterdag 23 April.
Expedition Zork is geopend, samen met Maximus Wunderball. En om meteen de negativiteit tegen te spreken, het ziet er gewoon schitterend uit, dit is iets wat het park nodig heeft, en goed doet.
Natuurlijk is er qua rit verloop niets veranderd, maar vergeet niet dat de gehele attractie een grote revisie is ondergaan.
En ja, er missen waarschijnlijk nog decors en elementen, vooral in de tunnel, daar hangen nog twee kabels. Er moet nog een houten constructie onder de supports komen, maar dat het er nu niet is maakt het niet minder mooi. En het probleem met de toren snap ik helemaal niet?
De wachtrij is goed aangepakt, en de Family Dryer is mooi weggewerkt in het Ausgabepunkt. En de permanente buitenwachtrij is slim gemaakt.
Boven bij de Wunderball heb ik kinderen ruim 2 uur zien spelen, want ik ben er diverse keren langsgelopen, en de prijs van zo’n bal vind ik in verhouding helemaal niet duur.
En ja, binnen mag er wel het een en ander aangepakt worden, maar zoals de tekeningen aan de wand bij de ingang van de wachtrij laten zien, is dit nog niet het einde van de upgrade. Er staan namelijk van die stoom ovens naast de optakeling van de berg getekend, we kunnen denk ik nog diverse uitvindingen van Maximus verwachten bij Expedition Zork.
Het is een geslaagd project, en ik ben in ieder geval trots op Toverland. Ze doen het goed
Foto’s komen in 2 delen.