Tja, ik snap wel dat er bij een aantal het gevoel van een anticlimax overheerst. Dat steunt denk ik op twee peilers:
- Het gebied is nog niet af, en juist de verhaalelementen waar we toch best lekker voor zijn gemaakt ontbreken nog of zijn doelbewust uit gezet.
- De binnenkant steekt nu wel heel erg af tegen het buitengebied. Beetje een dubbel compliment haast, maar ze hebben het buiten zo goed aangepakt dat de totaalervaring er een beetje onder begint te lijden?
Desalniettemin denk ik dat Toverland terecht trots mag zijn op wat er nu al staat. Het buitengebied ziet er, niet alleen in vergelijking met wat het eerst was maar ook op zichzelf, erg tof uit. Als het groen over een paar jaar wat meer is ingegroeid (en de bomen wat groter zijn) gaat dit er zelfs nóg toffer uitzien. Die ballenbaan heeft iets kneuterigs, maar dat past perfect bij zo'n Maximus-knutselproject en ik denk dat jong en oud daar vele uren plezier aan gaan beleven voor een zeer redelijke prijs. De totaalbeleving van Toverland zal door het opknappen van dit achtergebleven stukje + dwelltime weer flink verbeterd zijn. Op deze manier mogen ze de binnenkant van het WunderWald ook stap voor stap aanpassen. (en ik sluit me bij bovenstaande aan: die filmopnames bewijzen wat voor prachtig effect verduistering/afgestemde verlichting hebben op wat er al staat)
Ik kijk uit naar het definitieve eindresultaat, heeft iemand opgevangen wanneer dat opgeleverd wordt?