scagen Die loodsen beginnen steeds storender te worden en meer te vloeken in het park met de rest. Blijf dat helaas toch altijd als half werk zien in Toverland. Ik vind deze loods hier zelfs storender dan de Fabula loods in de Efteling.
En alweer die enorm onzinnige vergelijking. Dit hebben we toch al eerder besproken?
Niek In het eerste geval: de loodsen zijn natuurlijk waar het park mee begonnen is, dus of het noodzaak is dit "uit het zicht" te hebben is nog maar de vraag. Er wordt met dit gigantische project in elk geval al wel heel veel moeite gedaan om het buitengebied minder hinder te laten hebben van de loods, door er stevig tegenaan te bouwen én extra groen te plaatsen.
In het tweede geval: ik stel voor dat we hier geen Efteling/Toverland discussie van maken.
Demin het lijkt mij toch logisch dat een park dat altijd loodsen heeft gehad hier minder kritiek op zal krijgen dan een park dat er juist om bekend staat zaken traditioneel of natuurlijk af te werken + op een duidelijk hoger niveau kan/wil meespelen.
Mark Het is een verschil of het om een grote indoor hal gaat t.o.v. een loods voor een attractie zoals in de Efteling.
Waar de kritiek voor Pandadroom/Fabula-loods gewoon terecht is, is die er ook zeker geweest over de onafgewerkte zijdes van het station van Fenix en Djengu River.
Er hoeft dus ook geen Efteling vs Toverland discussie te zijn. Op vergelijkbaar vlak is de kritiek er simpelweg gewoon bij beide parken. Hier wordt geen onderscheid in gemaakt.
Maar een ieder met een roze bril voor een park heeft altijd wat moeite met relativeren van kritiek.
Weet je, kritiek op de loodsen van Fenix en de Djengu River mag, want daar hebben ze dingen niet goed opgelost in Toverland. Maar de hallen waarmee het park is begonnen, daar kun je het park gewoon niet op aanvallen. Die hallen zijn feitelijk het bestaansrecht van dit park.
En even een kleine moderator note: het is niet wenselijk om in dit topic een Toverland versus Efteling discussie te laten ontstaan, dat doet een topic als dit en de fantastische transformatie die Toverland neerzet maar weinig goeds.