Trollenbol Mijn verwachting is dat de bevers te vinden gaan zijn onder de eerste bocht na de drop. Niet alleen is dat de enige locatie op de impressietekening waarop in plaats van beplanting aan de waterrand een soort strandje te vinden is, wat daardoor het beste uitzicht zal bieden op de baan, er staan daar ook al enkele houten palen in het water waar vermoedelijk de bevers aan hebben zitten knagen. Zulke simpele animatronics zijn gemakkelijk waterdicht te maken. Ook langs de Wildwash Creek, een van de oude en inmiddels verwijderde log flumes in Phantasialand, heeft tientallen jaren een animatronic bever in weer en wind gezeten. 🙂
Progress Trollenbol Ook langs de Wildwash Creek, een van de oude en inmiddels verwijderde log flumes in Phantasialand, heeft tientallen jaren een animatronic bever in weer en wind gezeten. De Efteling heeft natuurlijk ook veel buiten-animatronics, maar daarvan zie je dat zaken als vacht en haar vaak geboetseerd zijn in plaats van ‘echt’. Er zijn wat uitzonderingen hier en daar, dus het kan wel. En als de bevers onder de baan komen te staan zijn ze misschien nog enigszins beschut voor de regen. Het feit dát er animatronics komen is in ieder geval zeer goed nieuws.
Pretparkgenot Mullie Er is een paar jaar geleden al nieuwe muziek gemaakt. Ik verwacht dat die muziek - aansluitend op de Blitz Bahn - gewoon blijft. Wellicht dat er wat varianten op komen voor rondom de attractie zoals het buitengebied.
Eftelflags Enige tijd geleden hebben ze de instapband van deze ride zachter gezet zodat mensen iets meer tijd hadden om in te stappen. Sinds die tijd is de capaciteit wel echt dramatisch. Hopelijk gaan ze weer snel op volle capaciteit draaien.
Jordy Eftelflags Ik denk niet dat dit een discussie is voor hier, maar ik vind dat het reuze mee valt. We hebben toch geen haast, een dagje pretpark is toch juist ontspannen?!
Gatekeeper Eftelflags Zoals vaker presenteer je dingen als een feit wat gewoon niet zo is. Hoe kom je er jij dat het instapstation langzamer gaat?
Eftelflags Jordy maar je wilt toch ook gewoon zo kort mogelijk wachten en je attractie op volle capaciteit laten draaien
SvenDonut Men zou ook voor een middenweg kunnen gaan, dat de operator de band voor korte duur langzamer kan zetten om mensen die dat nodig hebben te kunnen faciliteren.
Eftelflags Gatekeeper De magische wandelgangen achter de schermen van een magisch attractiepark. Ofwel; praten met de juiste mensen. Edit 2: bevestigd ook door TD. Edit; zag net dat deze reactie tegelijkertijd kwam met Michael. Maar is nu weer weg. Anyway; we gaan het allemaal wel zien. Ben benieuwd wanneer het open kan!
mikeee Opvallend bij de pagina van het Toverland LIVE festival, is dat Expedition Zork tijdens die avond niet geopend is, en alle andere buitenattracties wel. We kunnen er dus vanuit gaan dat we geen heropening hoeven te verwachten vóór die datum (21 mei). Welke attracties zijn geopend tijdens Toverland LIVE!? Onderstaande buitenattracties zijn geopend tijdens het festival: wing coaster Fēnix houten achtbaan Troy boatride Merlin's Quest schommelschip Scorpios spinningcoaster Dwervelwind lanceerachtbaan Booster Bike wildwaterbaan Djengu River
MisterW mikeee Nah, denk dat het er eerder mee te maken heeft dat ze de hallen niet open willen hebben. Scheelt toch weer een gebied om schoon te maken.
Jordy Zaterdag 2 april 2022. Toverland bezocht om ons abonnement op te halen, en direct even een middagje park gedaan! Het was niet druk. Een iets warmere 2 april hadden wij ons voorgesteld, maar we hebben er niet minder om genoten! In het begin voornamelijk binnen geweest, waarbij ik een aantal foto’s heb genomen van Expedition Zork, waar met name buiten een flinke vooruitgang geboekt word. Het houten chalet heeft al een gedeelte dakpannen, en de buiten omgeving lijkt zo goed als gereed gemaakt te zijn voor het wandelpad. Vanuit binnen kun je zien dat het chalet ook mooi afgewerkt is. Verder aan de binnenkant is er weinig veranderd, wel zit alles netjes in elkaar en liggen er nergens verder nog onderdelen op de grond. Misschien dat ze daar gaan starten met de opbouw werkzaamheden van de wachtrij, in de hoek bij de trap liggen stenen, deze lagen er eerst niet. Hieronder een aantal foto’s!
Marvin Ik was gisteren ook in Toverland en heb ook een wat foto's van het bouwterrein gemaakt. Er zal wat overlap in zitten maar hoe meer bouw foto's hoe beter toch? 😉
LuukSky Marvin Deze bomen zien er wel heel erg plastic uit, nu ze buiten alleen maar natuurlijke materialen gebruiken.
The_Real_Infernape LuukSky To be fair zijn deze nepbomen natuurlijk niet nieuw. Die staan er al sinds 2004 volgens mij. Het is nog de vraag of ze meer gaan gebruiken om dit deel op te vullen zodat het plastieke van deze bomen minder opvalt. Maar van mij hoeven ze niet weg, is op zich prima aankleding nog.
Eftelflags Er gebeurd precies helemaal niets binnen. Beetje bang nu dat we een heel karig binnengedeelte krijgen. Maar wie weet gaan de bouwvakkers snel naar naar binnen als buiten het 1 en ander klaar is...
Jordy Eftelflags een beetje positief blijven, goed werk heeft tijd nodig. En anders even solliciteren bij Toverland! 😅 Aankomende zaterdag als het weer mee zit ga ik naar Toverland, en zal elke keer kijken of er veranderingen zijn. Bovendien is ons voor de binnenkant een nieuwe wachtrij beloofd, met permanente buitenwachtrij. Er zullen wat expeditietenten neer gezet worden met onderdelen, verwacht ik. Even afwachten, het is toch al schitterend wat ze tot nu toe hebben!?