Jordy Eftelflags Ik denk niet dat dit een discussie is voor hier, maar ik vind dat het reuze mee valt. We hebben toch geen haast, een dagje pretpark is toch juist ontspannen?!
Eftelflags Jordy maar je wilt toch ook gewoon zo kort mogelijk wachten en je attractie op volle capaciteit laten draaien
SvenDonut Men zou ook voor een middenweg kunnen gaan, dat de operator de band voor korte duur langzamer kan zetten om mensen die dat nodig hebben te kunnen faciliteren.
Gatekeeper Eftelflags Zoals vaker presenteer je dingen als een feit wat gewoon niet zo is. Hoe kom je er jij dat het instapstation langzamer gaat?
Eftelflags Gatekeeper De magische wandelgangen achter de schermen van een magisch attractiepark. Ofwel; praten met de juiste mensen. Edit 2: bevestigd ook door TD. Edit; zag net dat deze reactie tegelijkertijd kwam met Michael. Maar is nu weer weg. Anyway; we gaan het allemaal wel zien. Ben benieuwd wanneer het open kan!
mikeee Opvallend bij de pagina van het Toverland LIVE festival, is dat Expedition Zork tijdens die avond niet geopend is, en alle andere buitenattracties wel. We kunnen er dus vanuit gaan dat we geen heropening hoeven te verwachten vóór die datum (21 mei). Welke attracties zijn geopend tijdens Toverland LIVE!? Onderstaande buitenattracties zijn geopend tijdens het festival: wing coaster Fēnix houten achtbaan Troy boatride Merlin's Quest schommelschip Scorpios spinningcoaster Dwervelwind lanceerachtbaan Booster Bike wildwaterbaan Djengu River
MisterW mikeee Nah, denk dat het er eerder mee te maken heeft dat ze de hallen niet open willen hebben. Scheelt toch weer een gebied om schoon te maken.
Jordy Zaterdag 2 april 2022. Toverland bezocht om ons abonnement op te halen, en direct even een middagje park gedaan! Het was niet druk. Een iets warmere 2 april hadden wij ons voorgesteld, maar we hebben er niet minder om genoten! In het begin voornamelijk binnen geweest, waarbij ik een aantal foto’s heb genomen van Expedition Zork, waar met name buiten een flinke vooruitgang geboekt word. Het houten chalet heeft al een gedeelte dakpannen, en de buiten omgeving lijkt zo goed als gereed gemaakt te zijn voor het wandelpad. Vanuit binnen kun je zien dat het chalet ook mooi afgewerkt is. Verder aan de binnenkant is er weinig veranderd, wel zit alles netjes in elkaar en liggen er nergens verder nog onderdelen op de grond. Misschien dat ze daar gaan starten met de opbouw werkzaamheden van de wachtrij, in de hoek bij de trap liggen stenen, deze lagen er eerst niet. Hieronder een aantal foto’s!
Marvin Ik was gisteren ook in Toverland en heb ook een wat foto's van het bouwterrein gemaakt. Er zal wat overlap in zitten maar hoe meer bouw foto's hoe beter toch? 😉
LuukSky Marvin Deze bomen zien er wel heel erg plastic uit, nu ze buiten alleen maar natuurlijke materialen gebruiken.
The_Real_Infernape LuukSky To be fair zijn deze nepbomen natuurlijk niet nieuw. Die staan er al sinds 2004 volgens mij. Het is nog de vraag of ze meer gaan gebruiken om dit deel op te vullen zodat het plastieke van deze bomen minder opvalt. Maar van mij hoeven ze niet weg, is op zich prima aankleding nog.
Eftelflags Er gebeurd precies helemaal niets binnen. Beetje bang nu dat we een heel karig binnengedeelte krijgen. Maar wie weet gaan de bouwvakkers snel naar naar binnen als buiten het 1 en ander klaar is...
Jordy Eftelflags een beetje positief blijven, goed werk heeft tijd nodig. En anders even solliciteren bij Toverland! 😅 Aankomende zaterdag als het weer mee zit ga ik naar Toverland, en zal elke keer kijken of er veranderingen zijn. Bovendien is ons voor de binnenkant een nieuwe wachtrij beloofd, met permanente buitenwachtrij. Er zullen wat expeditietenten neer gezet worden met onderdelen, verwacht ik. Even afwachten, het is toch al schitterend wat ze tot nu toe hebben!?
Eftelflags Het klinkt vooral allemaal heel mooi en ben super blij met het resultaat tot nu toe buiten. Maar ik zie vooral nog steeds een lelijke oude halve boom buiten staan (die nog niet is bewerkt) en een kale baan binnen. Dus ik ben positief, maar om nu al te juichen dat deze upgrade is geslaagd is mij iets teveel gevraagd. Volgens mij lag het pijnpunt vooral binnen.
Progress Eftelflags Het klinkt vooral allemaal heel mooi en ben super blij met het resultaat tot nu toe buiten. Maar ik zie vooral nog steeds een lelijke oude halve boom buiten staan (die nog niet is bewerkt) en een kale baan binnen. Dus ik ben positief, maar om nu al te juichen dat deze upgrade is geslaagd is mij iets teveel gevraagd. Volgens mij lag het pijnpunt vooral binnen. Maar: het ding gaat toch pas in juni weer open? Dus er is nog tijd om er binnen ook iets van te maken. Al is het ook niet fair om té veel te verwachten; we weten dat de financiële middelen van Toverland nog steeds beperkt zijn. Ze doen al veel meer dan ik had verwacht. Ik moet wel zeggen dat die kunstbomen binnen en de ‘boom’ van waaruit de boomstammen naar beneden varen wel echt nog het ‘oude’ Toverland uitstralen. Dat kwaliteitsverschil is wel jammer. Maar ook daar weer: budgetten zijn niet oneindig.
Moby Ik ga er toch ook wel vanuit dat ze de binnenkant gaan aanpakken. Steekt anders inderdaad enorm af tegen de prachtige zone buiten. Zou een gemiste kans zijn.
Daffie Zoals ik t zaterdag zag zou t me verbazen als ze binnen veel gaan doen. Ik naar mijn idee ook helemaal niet nodig
Marvin Zojuist heeft Toverland ook wat informatie vrijgegeven over wat er met de wachtrij van Expedition Zork gaat gebeuren. het wordt echt een mooie totaalbeleving straks 😎 Expedition Zork krijgt een avontuurlijke thema-wachtrij Niet alleen in het buitengebied staat wildwaterbaan Expedition Zork een gigantische upgrade te wachten, maar ook binnen pakken we de wachtrij grondig aan. Hierdoor zetten we van begin tot eind één themabeleving neer. De voormalige zigzaggende wachtrij van houten hekwerk is volledig verwijderd. Deze zandvlakte die overbleef, wordt de komende tijd omgetoverd tot een avontuurlijke thema-wachtrij in de vorm van een slingerend voetpad door de bossen van het Wunderwald. Via dit slingerpaadje kom je van alles tegen tijdens je ontdekkingstocht. Je dwaalt langs talloze dennenbomen en avontuurlijke objecten, zoals: houten tonnen, stoere kisten, diverse attributen van de dorpsbewoners, opgestapelde boomstammen en grillig rotswerk. De eerste werkzaamheden zijn inmiddels al uitgevoerd, zo is bijvoorbeeld de bestaande houten trap al verplaatst. Deze sluit vervolgens aan op de vernieuwde binnenwachtrij en een nieuw stuk buitenwachtrij. Voordat je deze trap op gaat, zal ook de entree tot de attractie aangepast en vernieuwd worden. Spits onderweg je oren en geef je ogen de kost, want dit is ook de plek waar je de nieuwe, verder uitgediepte storyline van Expedition Zork zult gaan ontdekken. Het verhaal achter de attractie Je zult het verhaal op verschillende momenten in de wachtrij gaan horen én zien. Via een nostalgische televisie spreken dorpsbewoners je toe over het mysterieuze moeraswezen Zork dat al jaren het dorp lijkt te teisteren. Iets verderop in de eerste tent zal je weer toegesproken worden. Hierdoor krijg je nog voordat je in één van de noeste boomstammen stapt, het complete verhaal mee achter deze vernieuwde attractie. In dit kampement van Maximus heeft hij zijn stretcher neergezet en zijn de doeken volgeprikt met allerlei bewijsmaterialen die de uitvinder gebruikt om aan te tonen dat het mysterie rondom Zork écht een fabeltje is. Laatste instructies In de grootste tent geeft uitvinder Maximus Müller je nog wat laatste instructies voor je tocht over de wildwaterrivier. Ook deze tent zal vol hangen met verschillende pamfletten, oorkondes en voorzien zijn van talloze attributen. Hier zal ook het bijzondere oorkonde met namen van winnende abonnementhouders komen te hangen! Na deze tent zul je de keuze gaan maken uit hoeveel personen je gezelschap bestaat en betreed je het station van Expedition Zork. Door de spoedcursus van Maximus ben je helemaal klaar om als nieuw expeditielid de vaartocht te gaan maken. En nu hoor ik je denken; winnende abonnementhouders? Toverland heeft een wedstrijd opgezet waarbij abonnementhouders zichzelf kunnen opgeven om hun naam in de wachtrij te laten plaatsen als expeditieleden van het eerste uur. Daarnaast maken de abonnementhouders ook kans op 2 entree tickets voor vrienden/familie om samen naar Toverland te kunnen gaan om het in het echt te aanschouwen. Je kunt jezelf hier opgeven.
Tvlfan scagen die Fenix loods is echt oer-lelijk idd maar heb er vertrouwen in dat dit in de komende jaren word weggewerkt (zoals Djengu River). Tegenwoordig is alles gewoon zo ontzettend duur en word er wat thematisering geschrapt. Dit geld voor zowel de Efteling als voor Toverland. Elke week word ik steeds enthousiaster over dit project, ook de story-telling met de dorpsgenoten vind ik leuk gevonden. Marvin Iets verderop in de eerste tent zal je weer toegesproken worden. Hierdoor krijg je nog voordat je in één van de noeste boomstammen stapt, het complete verhaal mee achter deze vernieuwde attractie. In dit kampement van Maximus heeft hij zijn stretcher neergezet en zijn de doeken volgeprikt met allerlei bewijsmaterialen die de uitvinder gebruikt om aan te tonen dat het mysterie rondom Zork écht een fabeltje is Ik weet het ik moet niet te veel hopen, maar hoe leuk zou het zijn als Maximus hier zou staan als animatronic.