Ik krijg het gevoel dat de inrichting van de gehele toegang tot het park anders bedacht wordt en meer vanuit een hub. Je loopt straks over het Dwarrelplein en dan onder het hotel door, vervolgens over een verlegde promenade naar het pleintje na Fabula waar je de eerste Hub tegen komt om links het Sprookjesbos in te duiken of rechts richting nieuwe Spookslot. Of rechtdoor naar Symbolica en de paden daar het park in.
Vermoedelijk een beetje à la Disney, zoals de Pardoes Promenade altijd al bedoelt is. Al zie ik weinig meerwaarde t.o.v. de oude situatie want er was prima spreiding richting Fata en Sprookjesbos met de oude paden.
De Promenade zelf verleggen ze denk ik meer naar links tegen het Sprookjesbos aan omdat je vanaf het hotel gezien meer links uit komt. Anders heb je aan de AquanurA kant van het hotel minder ruimte voor restaurant enzo en komt de poort niet centraal onder het pand te liggen.
Mocht bovenstaande de waarheid zijn; persoonlijk vind ik het wel echt jammer van het vele groen, ik had dan liever een ontwerp gezien waarbij zulke grootschalige werkzaamheden aan infrastructuur minder nodig waren.
Maar goed, laten we de uitwerking maar afwachten. Maar ik vermoed dus dat ze echt met een herstructurering van de bezoekersstromen bezig zijn en iedereen meer centraal het park in willen laten gaan.