Japio Een megalomaan hotel op die plek
Ruubje Als er in 2024 iets net-niet voor terugkomt, dan hadden ze de situatie net zo goed gewoon kunnen houden zoals het tot nu toe altijd was.
Volgens de woorden van Sander de Bruijn: "Passend bij onze gebiedsvisie wordt het hele gebied rondom het nieuwe hotel aangepakt. Daarbij hebben wij ons laten inspireren door elementen uit de historie van het park en door Scandinavische havensteden. Dit hotel past qua ontwerp bij andere karakteristieke gebouwen in de Efteling, maar krijgt door zijn vorm en functie een geheel eigen karakter. De natuur, het groen en het water vormen de verbindende factor.".
Met deze woorden ga ik er vanuit dat onze netvliezen gestreeld gaan worden.
JRS Hoe gaaf is dat straks als je door hotel loopt richting de pardoes promenade. Dat gaat echt wel een toevoeging geven aan de hele beleving zonder dat je persé een kamer hoeft te boeken.
Precies. De bezoeker valt straks van de ene- in de andere verbazing. Het Dwarrelplein is straks al indrukwekkend, maar eenmaal onder het hotel door kom je in de echte Wereld van de Efteling terecht. Deze gedachte las ik al eens ergens. Ik was het aan het zoeken, maar Sander de Bruijn had dit in zijn woorden ook geroepen. Als ik het vind, kom ik er nog op terug.