Ik vrees dat er alleen merchandise uitkomt van de olympische spelen samen met disneyfiguurtjes en misschien bij het openingsfilmpje is er een camerashot te zien van het Disney kasteel.
Ik verwacht voor de rest geen sport evenementen rond Disneyland, omdat alle locaties al vast liggen. Behalve de startplaats van de marathon, alleen is het probleem dat de finishplaats wel al bekend is en die ligt op 40,8 km afstand van Disneyland en dan loop je bijna de gehele wedstrijd over een provinciale weg, lijkt mij voor Parijs nou niet het visitekaartje wat je wilt weggeven. De wegwedstrijd bij het wielrennen zou wel in Disneyland kunnen starten, maar vraag me af of die startplaats niet al vergeven is aan een Frans dorpje die miljoenen op tafel legt voor zoiets.
En over de stellingen hier dat het enorm druk zou worden in Disneyland tijdens de Olympische spelen zou ik niet zo hard stellen. Tijdens de Olympische spelen in Londen van 2012 zag je juist dat er minder toeristen in de stad waren dan het jaar ervoor. Toeristische attracties in Londen hadden een bezoekersdaling van 20 tot 60%. Veel mensen die normaliter de stad zouden bezoeken blijven juist weg om de drukte van de Olympische spelen te vermijden, het zou dus zelfs zo kunnen zijn dat het juist een hele rustige periode gaat worden in Disneyland Parijs.