De glijbaantoren staat inmiddels ook ingetekend in het park zelf bij de Rulantica show-case.

Michael Niet echt een bijzondere lay-out of moet ik 'm zien als racer?

• Idol heeft hierop gereageerd.

Dat is een flinke set glijbanen die met die toren toegevoegd gaan worden. Zou tof zijn als ze er net als in Badeparadies Schwarzwald een soort van racebaan van maken waarbij op het einde ook je glij-tijd wordt weergeven en je wedstrijdjes kan doen wie het snelste naar beneden komt.

Convival Als je het zo ziet, lijkt het inderdaad niet zo spectaculair. 6 dezelfde banen, dan had ik liever 3 of 4 verschillende banen gehad. Daarbij hebben ze natuurlijk al een duellerende baan staan. Overigens wel goed dat het in die hoek komt, toch wel het meest rustige deel van Rulantica.

Ik zie hierin een racer van 8 banen, waarbij je elkaar in de tussenliggende grijze delen volgens mij telkens even ziet. Ik vind racebanen tof, zeker als je elkaar tussendoor ziet.

https://www.proslide.com/rides/rallyracer/
      Eerder in het topic werd op deze gehint en de lay-out op de plattegrond laat ook deze zien. Kijk bijvoorbeeld naar het wisselen van banen naar binnen en buitenzijde die ik voor het eerst bij dit soort banen zie. Ik vind het een gave uitbreiding hoor!

Wel bijzonder dat je straks vanuit je dure suite tegen een brei aan glijbanen aan zit te kijken…

Ik ben wel heel benieuwd hoe deze glijbanen straks bereikbaar worden vanuit de huidige inrichting. Want volgens mij loop je vanaf de huidige hoek met de vrijeval banen al direct een gang in die naar de kleedkamers loopt en is links daarvan een opslag voor de banden van de huidige glijbaantoren. Er zal dus iets van een corridor moeten gaan komen om die toren te bereiken. Vanuit de plattegrond is dat nog niet echt duidelijk.

Michael Daar zat toch redelijk nog wat ruimte tussen? Volgens mij kun je makkelijk rechtdoor lopen daar als je een gat in de muur zou bouwen.

In ieder geval, slimme keuze voor deze glijbanen. Door er acht naast elkaar te hebben hou je een goede capaciteit en dat heeft het park echt nodig.

Ik ben vooral benieuwd naar het eindresultaat van de Twist'n'Splash en de kindergebieden. Hoe immersief de gebieden gaan zijn. Het buitengedeelte wordt zo echt wel even volwaardig als het binnengedeelte.

De nieuwe glijbaantoren... Ik snap het vanuit het standpunt van capaciteit volledig. Echter voelt het voor mij wel aan als een gemiste kans voor iets meer spraakmakend. Ik denk aan een slide met meerdere funnels maar vooral een watercoaster/master blaster type. Of iets volledig nieuws. Uiteindelijk heb je aan die kant geen verdere uitbreidingsmogelijkheden meer wat dat gevoel net versterkt.

5 dagen later

De ontwerpen zien er goed uit, nu hopen dat het eindresultaat hetzelfde wordt.

Ik kan het hier niet terugvinden, maar staat die race-glijbaan voor dit jaar gepland, of voor 2023?

2 maanden later

2 weken geleden was de fundering voor de Twist&Splash al klaar

21 dagen later

Wauw de attractie is nog niet eens af en het gehele gebied eromheen is al aangelegd. Ziet er mooi uit, komt er nu geen wachtrij voor deze attractie of komt dat nog?

Het is inderdaad echt goed dat ze meteen het gebied er omheen aangelegd hebben nadat de grove werkzaamheden voltooid zijn. Dan ziet het gebied er bij de opening van de attractie meteen netjes verzorgt uit 😃

Ik verwacht overigens dat er rondom nog wel wat wachtrij zal verschijnen ook, dan kun je tijdens het wachten alvast verfrist worden 😉

5 dagen later