Ik begrijp de fascinatie van een doombuggy systeem ook niet echt meer. Persoonlijk vind ik een doombuggy systeem leuk, maar ik zie liever iets anders. Tegenwoordig kan je met een ETF trackless identiek hetzelfde, maar nog veel meer dan een doombuggy waar je in feite 1 groot spoor gebruikt. Ik zie zelf eigenlijk totaal geen reden meer om een doombuggy nog te gebruiken in 2022.
Met een ETF trackless kan je in een spookhuis veel meer doen dan wat een doombuggy kan. Dead ends, maar ook meerdere paden openleggen (waar je dan ad random 1 van bijvoorbeeld 3 kleine scenes) kan doorgaan.
In mijn gevoel kan je ook beter het gevoel van angst creëren doordat er niet constant voor of achter jou een voertuig zichtbaar is, ofwel dat je met een kleinere groep gaat.
Voor mij heeft een doombuggy, buiten de hoge capaciteit, eigenlijk geen echte meerwaarde meer. Zeker wanneer je geen kloon van Phantom Manor/Haunted Mansion wilt gaan neerzetten.
Het probleem hiermee is dat in vogelvlucht ettelijke meters natuurlijk nog een trackless ride te vinden is, maar aan de andere kant staan er ook 2 tow boat rides en is er ook al een doombuggy ride... maar ik zie liever een écht mooi, eng, spookhuis waarbij het enge komt van de omgeving, niet van goedkope scares. En het gevoel van alleen te zijn kan dat gevoel enkel versterken.
Om maar te zeggen, ik heb liever geen doombuggies 🙂. Ze kunnen zeker méér en beter dan het zoveelste Doombuggy spookhuis neer te zetten.