In 2020 keert Piraten in Batavia terug in Europapark nadat het in 2018 volledig werd verwoest door de brand. Volg hier de bouw!
Piraten in Batavia opent opnieuw in 2020
Dit gaat in het echt er niet zo mooi uitzien, dat kan EP niet.
mjah je weet niet hoeveel geld ze er tegen aan gaan trappen.. concept ziet er iig veel belovend uit
jos Europa Park kennende zullen ze er wel genoeg geld in pompen.
Scene lijkt heel erg op Singapore uit de pirates films.....
Lizzzard Ik geloof ook niet zo in de animatronics, maar tussen de updates van de oude Piraten en wat andere dingen uit recente jaren zit wel nog een positieve stap. Ik vind bijvoorbeeld de nieuwe panden van Scandinavië ook een stuk aansprekender dan de oude. Ik weet 't, dat is vloeken in de kerk en er was niets mis mee, maar vervanging is wel weer net stukkie beter.
Nicks Scene lijkt heel erg op Singapore uit de pirates films.....
Klopt inderdaad! En ik vond de oude Pirates daar ook wel wat van weg hebben eerlijk gezegd! Ik hoop vooral dat EP de goedkope upsmuk weg houdt en voor kwalitatief gaat boven kwantiteit. Maar het zit een beetje in hun genen om zelfs kwaliteit langzaam te vervangen voor kwantiteit door alles maar vol te gooien.
Gelukkig komen die brandende scenes niet meer terug, want dat was qua effecten wel erg heel goedkoop geworden anno 2018. En laat die gekopieerde Disney scenes ook maar lekker achterwege. Dat heeft EP niet meer nodig.
Mark my Words, over vijf jaar moeten ze weer met een clearance envelope test erdoorheen omdat het té volgestouwd staat met animatronics
Maar idd, het concept ziet er aardig uit. Ben benieuwd!
Ik heb het stiekem toch altijd een hele fijne attractie gevonden. De grootsheid van de ruimtes was ongekend.
Ik zie niet zozeer een Singapore als meer een Indonesië op de concept. Logischer ook. De animatronics zullen helaas wel niet top worden, dus geheel als de concept zal de uitvoering niet zijn. Maar het oogt in ieder geval niet als een 1:1 kopie, daar was ik nog het meeste bang voor...
De concept ziet er wat realistischer en kwalitatiever uit dan de oude versie van de attractie. Dat is erg hoopgevend! Vanwege het waarschijnlijk grote aantal animatronics verwacht ik hier geen wonderen op bewegingsgebied. Maar ik kan me niet voorstellen dat men in deze opzet nog 1 op 1 scenes uit de Disneyversie gaat kopiëren, dus dat is winst. Goedkope effecten zoals de tijger met lichtgevende ogen zie ik in deze opzet ook niet snel verschijnen. Maar goed... laat ik niet te grote aannames doen op basis van 1 concept!
Hoe dan ook: het is te prijzen dat EP weer een klassieke darkride neerzet!
- Bijgewerkt
Impressie ziet er supergaaf uit! Jammer dat de tent is afgefikt, maar ik heb het volste vertrouwen erin dat EP er een super gethematiseerd scenes voor terug geeft, wellicht verrassen ze ons met de animatronics en blijven de BobbyTronics™ achterwegen; het zou wel dé kans zijn voor EP om nu te shinen (geld zat )
- Bijgewerkt
Nieuwe plaatjes! Krijg steeds meer het idee dat we een mooie fatsoenlijke upgrade gaan krijgen.
Daarnaast is deze Van Robbemond de grondlegger van de Adventure Club of Europe, dus dat wordt ook weer deze attractie binnen gefietst.
Edit: spuit elf zo te zien
Robinho1234 Het was al te verwachten dat de Adventure Club of Europe er bij zou komen. Dit omdat er ook tekeningen in Voletarium naar deze attractie wijzen. Mijn vermoeden blijft dat Europapark al een plan op de plank had liggen voor deze attractie. Nu met de brand hadden ze gelijk de kans om het goed te doen.
Het seizoen 2019 is nog niet eens begonnen, echt ongelooflijk!
Dennis Het is ook weinig verrassend, ja, past natuurlijk perfect bij de attractie. Als ik mij goed herinner, waren er bij de eerste concept arts al verhalen dat we een toevoeging aan de ACE konden verwachten en zie hier.
. Hier bewegende beelden van die animatronic
Volgens mij wordt dit echt een gave ride!
- Bijgewerkt
Zo te zien kom je veel meer in de attractie te zitten, hoe groots de scènes altijd waren, je zat altijd wel een beetje op een afstand vond ik.
Daarnaast is het geen Disney Animatronic, maar zeker een hele grote stap voor Europapark. En persoonlijk stoor ik me niet gauw aan een houterige beweging. Het blijven gewoon poppen, immers.
Nu de vraag of we enkel van deze kwaliteit zien en verder weer de bekende EP kwaliteit. Daar ben ik dan wel weer een beetje bang voor... Dat ze niet allemaal even geavanceerd zijn, logisch, maar hopelijk hebben ook de overige poppen een betere look.
Voorlopig ben ik heel enthousiast in ieder geval!