Ik lees ook wel vaak, dat mensen graag zouden willen dat de hogere prijzen zouden leiden tot rustigere dagen in welk Disney park dan ook. Maar dat gaat ook niet goed komen. Want stel dat er 20% minder volk over de vloer heen komt, dan geeft dat enkel voordeel voor de wachttijden. Maar dan zitten de parken ineens met capaciteit die ze niet kunnen benutten. Bij 20% minder bezoekers betekent dat ook dat show minder vol zitten, en restaurants minder tafels bezet hebben. Dit is voor de klantbeleving prima, maar bedrijfstechnisch niet uit te leggen. Want het zal resulteren in gesloten restaurants, minder shows en entertainment/meet-greets wat dan ook weer de klant beleving in de weg komt te zitten. Je ziet het in Parijs bijvoorbeeld ook, in de periode tussen Halloween en Kerst en de periode Kerst en het voorjaar is er eigenlijk niet zo veel te doen in de parken.
Ik denk dat we echt moeten accepteren dat Disney nu is wat het is. De volgende CEO gaat echt niet ineens entreetickets goedkoper maken en gratis Genie+ geven. En net zoals de schreeuw om gratis DIning Plans voor WDW, ik geloof er niet in dat het op korte of lange termijn terugkomt. Er is geen reden om het te doen, behalve een voordeeltje aan de klant geven. En dat voordeeltje kwam in ruil voor drukkere dagen in het rustigere tijden van WDW, en die zijn er gewoon niet meer,