Moby Nee, dit wordt een kopie van Hong Kong.

22 dagen later

Het lijkt erop dat er aanpassingen gedaan worden aan de huidige plannen voor World of Frozen. Benieuwd wat ze aangepast hebben.

8 dagen later

De berg begint vorm te krijgen en de torens van Arendelle Castle zijn aanwezig in het park.

11 dagen later

De achterkant van Frozen. Hoogste punt is van de bergen zijn mooi zichtbaar aan de horizon.

Wat is de planning eigenlijk, kan dit zo snel niet vinden, wel zag ik dat bouw in najaar 2021 is gestart, ook alweer bijna 3 jaar geleden.

Ik geloof dat ze het gebied volgend jaar willen openen. Wanneer precies weet ik niet, maar het zou gelijk moeten vallen met de heropening van Studio 1 als World Premiere en de naamswijziging van het park naar Disney Adventure World.

We hebben een kasteel erbij in het park.

@Spiegelbeeld de planning van Frozen, Adventure Bay en World Premier zouden allemaal samen vallen met elkaar. World Premier zou officieel klaar moeten op 25 April 2025, volgens de vergunningen.

Laten we eens Hong Kong met Paris vergeleken. Beide kastelen lijken dezelfde basis opbouw te hebben en vormen, dakpannen lijken anders te zijn en de manier van opbouwen is ook anders. Waar Parijs gelijk Frozen aankleding heeft zijn deze in Hong Kong later op zijn plaats gebracht.

Meer thematisatie geplaatst, het geeft ook wel lego gevoel met hoe snel dit gaat.

10 dagen later
6 dagen later

Aanpassingen in de vergunningen van Arendelle

een maand later

Dutch23 Ja we weten nu wel dat het lang heeft geduurd. Dit gebied was eerst aangekondigd om als tweede te openen als ik me goed herinner in 2023/2024 tel daar een 2 jaar vertraging op en we hebben een 2026 dan het derde stuk van de Lion King dat word wel extra vertraging want dat zou in 2025 open gaan als star wars gebied en geef dat een twee jaar zit je op 2027. doordat er een heel nieuw gebied voor ontwikkeld moest worden komt er zo een jaar of 2 bij.

Kunnen we nu een keer ophouden over het lange bouwen in Disney. In andere parken is dat niet heel veel anders.

paterdave2 Kunnen we nu een keer ophouden over het lange bouwen in Disney. In andere parken is dat niet heel veel anders.

Nee, want 8 jaar tijd tussen bekendmaking en opening is gewoon belachelijk veel. Zo belachelijk langzaam als dat Disney (en dan vooral in Parijs) bouwt, is ongekend en zeker heel bijzonder op een slechte manier.

msnguy het is iets meer dan 6 jaar na bekendmaking geen 8 jaar. Marvel attractie bouwen/ bestaande attracties wijzigen. Tramtour attractie wijzigen, meer aanleggen en attractie bouwen en horecagelegenheid bouwen. Disney leg lat erg hoog bij de opening dan bijvoorbeeld Efteling.

Olaf Als we februari 2026 aanhouden en vanaf daar terug gaan tellen dan komen we toch wel degelijk op 8 jaar uit.
        Op 27 Februari 2018 is namelijk de allereerste aankondiging gedaan voor het Frozen gebied.
        En dat is hoe je het went of keer ontzettend lang.

Ter vergelijking, Galaxy's Edge is in 2015 aangekondigd en opende 4 jaar later.
        Oké toegegeven daar zat geen 2 jaar pandemie tussen, maar dan nog als we de pandemie niet meerekenen dan is een bouwtijd voor Frozen van 6 jaar toch altijd nog langer dan Galaxy's Edge.
        Zelf ben ik fan van Disney maar ik vindt het ergens belachelijk dat bouwwerkzaamheden van dat formaat (wat stiekem niet meer is als een paar aangeklede en gepimpte fabriekshallen zo lang moeten duren.
        Zeker nu de concurrentie groot is en naar alle waarschijnlijkheid met het nieuwe Universalpark in Engeland alleen nog maar groter gaat worden moet je als park eenmaal snel kunnen schakelen en van je onderaannemers moeten kunnen eisen en verwachten dat een project op X tijd klaar is, uiteraard met extreme onverwachte omstandigheden buiten beschouwing gelaten.

Kritiek op Disney is niet verboden hoor. Disneyland Parijs ontwikkelt zich typisch Frans, enorm traag. In de tijd dat Disney Phantom Manor afstofte wist Europa-Park het Nederlanse en Scandinavische themagebied op te ruimen, opnieuw te ontwerpen en op te bouwen.

Maar goed. Het gebeurt tenminste. Nu nog Rise of the Resistance toevoegen aan Discoveryland in het Disneyland park.

Pretparkgenot Nu nog Rise of the Resistance toevoegen aan Discoveryland

Dat kun je vergeten, die zal nooit in Parijs komen.

Je kan zeggen dat ze de lat hoog leggen, maar er is ook nog steeds iets zoals efficiëntie. Iets waar Parijs al jaar en dag mee sukkelt.

Ja, het is het mooiste kasteelpark.
          Ja, het park is ongekend in Europa en steekt qua afwerking boven iedereen uit.
          Ja, ze hebben de hoogst aangeschreven belevingen in de regio.
          Ja,…

Parijs steekt er bovenuit, maar de lat moet ook steeds op het Disney niveau gelegd worden en dat niveau haalt Parijs vaker niet dan wel. Wat niet wilt zeggen dat het een slecht park is, verre van zelfs! Maar niet wat we zouden mogen verwachten van de WDC standaard.
          Enkel de standaard van bouwtijd halen ze met de grootste onderscheiding. Je kan zeggen dat ze alles beter afwerken… maar daarmee kan je het tijdsbestek voor de bouw niet verantwoorden. Er is een efficiëntie probleem binnen WDI en andere groepen bewijzen dat het wel sneller kan. Zelfs als je het dubbele van de tijd neemt om de afwerking te doen kom je nog niet aan de tijd die disney nodig heeft.
          Je kan het vergelijken met een overheidsopdrachten… het loopt altijd uit en budgetten zijn veel te hoog als je de eindafrekening maakt.

Ik ben stel me wel de vraag of ze het oude principe van de bonnetjes nog kennen bij WDI?
          Ze bouwen enkel E-tickets en vergeten al de rest. Ze hebben nood aan gebieden met heel dat alfabet aan kaartjes om iedereen tevreden te houden. Een molentje, een verborgen kijkspektakel,… aangevuld met een shop, counterservice en tableservice.