paterdave2 Kunnen we nu een keer ophouden over het lange bouwen in Disney. In andere parken is dat niet heel veel anders.

Ter vergelijking:

Disney California Adventure upgrade ($1,1 miljard) - Aangekondigd 17-10-2007

• Toy Story Midway Mania - Geopend op 17-06-2008
  • World of Color - Geopend op 10-06-2010
  • The Little Mermaid: Ariel's Undersea Adventure - Geopend op 03-06-2011
  • Complete make-over entreegebied - Geopend 15-06-2012
  • Cars Land - Geopend 15-06-2012

Totale looptijd - 4 jaar en 7 maanden

Disney's Hollywood Studios - Aangekondigd 15-08-2015

• Star Wars Galaxy Edge - Geopend op 29-08-2019
  • Toy Story Land - Geopend op 30-06-2018
  • Mickey & Minnie's Runaway Railway - Geopend op 04-04-2020

Totale looptijd - 4 jaar en 7 maanden

Hong Kong Disneyland Upgrade ($1,36 miljard) - Aangekondigd 22-10-2016

• Moana Stage show - Geopend op 24-05-2018
  • Ant-Man and The Wasp: Nano Battle! - Geopend op 31-04-2019
  • Nieuw kasteel - Geopend op 21-11-2020
  • World of Frozen - Geopend op 20-11-2023

Totale looptijd - 7 jaar en 1 maand

Fantasy Springs ($2,8 miljard) - Aangekondigd 14-06-2018

• Frozen Kingdom - Geopend op 06-06-2024
  • Rapunzel's Forest - Geopend op 06-06-2024
  • Peter Pan's Never Land - Geopend op 06-06-2024
  • Tokyo DisneySea Fantasy Springs Hotel - Geopend op 06-06-2024

Totale looptijd 5 jaar en 11 maanden

Walt Disney Studios Park ($2,5 miljard) - Aangekondigd 27-02-2018

• Cars Road Trip - Geopend op 15-06-2021
  • Avengers Assemble: Flight Force - Geopend op 20-07-2022
  • Spider-Man W.E.B. Adventure - Geopend op 20-07-2022
  • World of Frozen - Gepland op 2026
  • Halve Galaxy Edge - Geschrapt
  • Lion King - Gepland op 2028

Totale verwachte looptijd 10 jaar

Kortom, ja, Disney doet er belachelijk lang over om de upgrade in Parijs rond te krijgen. Hong Kong is een rare uitzondering, maar zo goed als ieder ander resort doet meer in de helft van de tijd. En dan hebben we het er nog niet over dan het in 2026 maarliefst 20 jaar geleden is dat de laatste nieuwe attractie in Disneyland opende. 20 jaar!

Zingo Walt Disney Studios Park ($2,5 miljard) - Aangekondigd 27-02-2018
    Lion King - Gepland op 2028

Zo lijkt het of lion King ook in 2018 is aangekondigd en corona maatregelen heeft roet in eten gegooid.

Olaf Er was destijds gewoon een derde gebied aangekondigd die ook op de concept art stond.

• Olaf heeft hierop gereageerd.

paterdave2 Er zijn mensen al met goede argumenten gekomen waarom ik en de meerderheid met mij hier over schrijven. Ik vind de normale Disney bouwperiodes lang, maar nog te begrijpen en te accepteren en daar hoor je mij dan ook zelden over, maar dit Frozen gebied in Parijs is gewoon een flater qua planning en bouw. Je moet wel hele grote Mickey oren als oogkleppen op hebben wil je dit nog goed kunnen praten.

De Efteling kreeg en krijgt ook enorm veel kritiek met de 1 jaar vertraging van het hotel, dan mag dat hier zeker ook. Corona heeft inderdaad dingen vertraagd, maar andere Disney projecten die tijdens Corona liepen zijn al lang en breed opgeleverd en draaien al jaren. En dan haal ik de niet Disney parken en de projecten daar er maar even niet bij.

Volgens mij hadden Frozen en StarWars open moeten zijn voor de Olympische Spelen dit jaar, dat is niet eens gelukt met Frozen.

Convival dat klopt dat was star wars gebied. Ze hebben het vervolgens gecanceld en opnieuw naar tekentafel gegaan. Misschien achter de schermen zijn nog verder aan het bedenken dan we het weten. Bijv voor 3de park en nieuwe hotel(s).

paterdave2 Kunnen we nu een keer ophouden over het lange bouwen in Disney. In andere parken is dat niet heel veel anders.

Waarom moeten we erover ophouden? Dit is toch een plek voor discussie en om je mening te ventileren? Laat de mensen die mening gerust blijven delen. Als je het er niet mee eens bent kan je op inhoud een discussie voeren ipv de ander het zwijgen willen opleggen.

Olaf Zo lijkt het of lion King ook in 2018 is aangekondigd en corona maatregelen heeft roet in eten gegooid.

Is dat het commentaar? @Zingo doet echt z’n best om alle uitbreidingen wereldwijd inzichtelijk te maken en jij valt erover dat hij daar Lion King heeft opgeschreven ipv Star Wars. Want die stond wel degelijk op de rekening in 2018. En als je z’n verhaal goed had gelezen dan zie je dat andere projecten ook te maken hebben gehad met maatregelen door de pandemie. Dat excuus kan je niet eeuwig blijven gebruiken. Die pandemie is al ruim twee jaar voorbij in Europa.

Zingo Kortom, ja, Disney doet er belachelijk lang over om de upgrade in Parijs rond te krijgen.

Heeft dit dan ook niet met de franse bouwvakkers te maken die deze projecten moeten realiseren? Misschien personeelstekorten bij grote bouwbedrijven o.i.d. Waarom zou Disney voor Parijs anders zoveel jaren extra uittrekken voor al deze projecten. Disney staat al niet bekend om de snelste bouwer van nieuwe attracties/themagebieden.

TheDude Ze willen misschien magie niet verloren laten gaan.

Als is dat tegenwoordig wat minder heb ik het zo gevoel.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Michael Dat excuus kan je niet eeuwig blijven gebruiken. Die pandemie is al ruim twee jaar voorbij in Europa.

En gek genoeg hebben er nog steeds ontzettend veel bedrijven last van. En inderdaad, personeelstekorten sindsdien ook. Dus misschien geen excuus nee, maar ze kunnen er nog wel degelijk last van hebben. Of zou het een geldkwestie zijn?

• Chingu heeft hierop gereageerd.

Loekiloeki ik vrees dat je nog in sprookjes gelooft als COVID de enigste reden is voor deze enorme vertraging.(niet slecht bedoeld 😉)

Ik heb zelf als projectmanager meegewerkt aan één van de grootste bouwprojecten in België voor een Franse firma gedurende de pandemie en vanuit deze mentaliteit hebben wij echt moeten vechten voor onze vertraging(opgelopen door het sluiten van de werf omwille van de lockdown) ook effectief als bonustijd te krijgen.
                Frankrijk heeft mss, net zoals België en Nederland, tekorten in personeel en vooral materialen. Maar dat is geen excuus voor de enorme vertragingen. Materiaal dat te laat is is ik eerste instantie niet het probleem van de hoofdaannemer idem voor de personeelstekorten.

Zingo Bammm, dit heb je fantastisch goed uitgezocht. Mijn complimenten. Het staat nu zwart op wit, Disneyland Parijs bouwd als een Franse escargot. En dus staat iedereen hier vrij om die traagheid HIER van zich af te schrijven.

Dat dit te lang, veel te lang duurt daar is ieder het wel over eens, maar eerlijk gezegd is dit pas het eerste project waarvan je dat echt kunt zeggen. Het originele resort stond er ook in een jaar of 4, zeg 5 vanaf de aankondiging. De originele studios in een jaar of 3. Grote attracties als Space Mountain of de Tower zijn ook in 2-3 jaar gebouwd.

Chingu ik vrees dat je nog in sprookjes gelooft als COVID de enigste reden is voor deze enorme vertraging.(niet slecht bedoeld 😉)

Volgens mij heb ik ook nooit gezegd dat Covid de enige reden is. 😉

Jailsamer Disneyland Parijs bouwd als een Franse escargot. En dus staat iedereen hier vrij om die traagheid HIER van zich af te schrijven.

Zeker waar. Maar ik stoor mij er totaal niet aan. Het komt wanneer het komt. Ik stel mijn bezoek gewoon verder uit. Genoeg andere parken om mij ondertussen mee te vermaken.

Olaf Ze willen misschien magie niet verloren laten gaan.
                    [plaatje]
                    [plaatje]
                    Als is dat tegenwoordig wat minder heb ik het zo gevoel.

Ook hier wil ik je er op wijzen dat deze post inhoudelijk slecht aansluit bij de discussie. Hoewel ik persoonlijk de oude foto's kan waarderen, wil ik je vriendelijk verzoeken om beter te kijken naar de inhoud van je post en of dit iets toevoegt in het topic. Dank alvast.

Ik wacht al 8 jaar op dat ding om te openen. Als je weet dat je weer eens naar Disney wilt maar je wacht totdat deze attractie opent omdat je maar één keer in de zoveel tijd naar Disney wilt dan duurt 8 jaar wel erg lang hoor. Ik vind dat je daar best over mag klagen.

PretparkPower zelfde hier. Ik wacht al jaren totdat het opent omdat ik wel graag een nieuwe attractie wil ervaren als ik naar Disney ga en zoveel geld uitgeef. Maar het duurt wel echt extreem lang.

7 dagen later

PretparkPower

Jabo
                        en alle andere reageerders.
                        Ik wil ook weer eens naar Disney met wat nieuws. Het is en blijft het eeuwige geneuzel over de bouw tijd. @zingo heeft een mooie lijst gemaakt en tuurlijk duurt het lang. Hij vergeet even Tokyo te noemen in zijn verhaal. Space mountain opnieuw bouwen op 27 april 2022 aangekondigd opening verwacht 2027 dat is ook een 5 jaar.
                        Sorry maar daar word er niks over de lange bouw tijd gemeld of geklaagd.
                        Hong Kong duurde de bouw van World of Frozen ook een eeuwigheid. Plannen getoond in 2016 en 2023 een keer open.
                        Dat is meer wat ik bedoel. En ik weet bouwen in Frankrijk duurt lang. Zitten ook meer regels aan dan bv in amerika.
                        Vind ik een opening in 2026 te verantwoorden zeker niet en ik heb daar ook echt wel mijn gedachtes over.
                        Alleen iedere keer als je maar een disney topic opent dat negatieve. Wees blij dat ze toch wat doen. er zijn nu in prijs een 4 tal grote (om)bouw projecten bezig. Dat word volgens mij ook nog wel eens vergeten.

• Zingo heeft hierop gereageerd.

paterdave2 Hong Kong duurde de bouw van World of Frozen ook een eeuwigheid. Plannen getoond in 2016 en 2023 een keer open.
                          Dat is meer wat ik bedoel.

Het verschil is dat na zeven jaar het laatste themagebied van een megagrote verandering open is gegaan en in Parijs de eerste grote nieuwe attractie (welke geen vervanger is van) open gaat. Compleet ander idee. Daarbij is het in Parijs 8 jaar na aankondiging, niet eens zeven jaar. En dan zijn we er ook nog niet eens.

Tokyo Disneyland heb ik niet meegenomen in de vergelijking omdat een vervanging van een ride is. Daarbij is vijf jaar een lange doorlooptijd, zeker waar, maar het is wel een andere situatie en nog steeds "maar" vijf jaar.

Kortom, ik snap je vergelijkingen niet helemaal. Er is een duidelijke lijn dat Disney in Parijs significant trager is dan op andere plekken op deze wereld.

Dat is enkel met dit project zo. Bij voorgaande projecten was dat zeker niet het geval.

Ron En welke projecten bedoel jij dan???

• Ron heeft hierop gereageerd.