Nu een duidelijke start te zien is van de bouw van het Frozen gebied is het een goed moment om dat ook zijn eigen topic te geven 😃

Allemaal leuk en aardig, maar ik denk niet dat ik mee ga maken dat het Frozen gebied daar ooit geopend gaat worden.
De uitbreiding is in Februari 2018 aangekondigd, en van de hele uitbouw is nog niks te zien.
En ja de tram tour is ingekort en wat aangepast, en het Marvel gedeelte is in aanbouw, maar ik had toch wel iets meer verwacht in die 2,5 jaar sinds de aankondiging.

DennisvO Allemaal leuk en aardig, maar ik denk niet dat ik mee ga maken dat het Frozen gebied daar ooit geopend gaat worden.

wat een dramatische stellingname dit.

Ja het bouw tempo daar vind ik ook dramatisch, pastte wel bij elkaar zo dacht ik.

Ik vind het echt jammer want ik ben een grote Disney fan, met name de parken en ik vind het erg jammer dat het allemaal zo lang duurt.
    Natuurlijk snap ik dat Corona ook een rol heeft gespeeld hierin, maar ik hoop dat zodra het Marvel stuk open is, dat ze volle kracht vooruit gaan met de uitbouw..

Ugh, weer een post over bouwtempo... zo 2020.

Hadden mensen trouwens al door dat de onderhoudshaven al de diepte is ingegaan? Er zit al een verlaging in tussen de cement fabriek en waar ze aan het graven/heien zijn. Op foto drie in het twitter bericht is ook al staal te zien voor een gebouw 😃

Toch gewoon leuk om te zien dat ze bezig zijn 🙂.

DennisvO Natuurlijk snap ik dat Corona ook een rol heeft gespeeld hierin

Niet alleen corona, maar wat dacht je ervan dat ze praktisch een half park aan het bouwen zijn? Er werd in 2018 bij de aankondiging al gemeld dat het in fases zou openen, met de eerste fase (Marvel) in 2021 en de laatste fase in 2025. Nou, als we de geruchten moeten geloven opent Avenger's Campus in 2022, met een jaar vertraging. Lijkt me dan ook aannemelijk om te zeggen dat de volgende fase (Frozen) zo om en nabij 2024 af is en de laatste fase (Star Wars, als dat nog doorgaat) in 2026. Voorlopig dus nog géén reden om te klagen over het bouwtempo, er is een jaartje vertraging door corona maar verder verloopt alles nog praktisch volgens planning.

2 maanden later

De werkzaamheden gaan gewoon rustig door bij de onderhoudshaven, kleine veranderingen in het gebied van Frozen en het toekomstige Star Wars gebied.

Dit zullen trouwens de laatste luchtfoto's worden van dit account, Disney DCAG hebben een vliegverbod ingesteld binnen de Circle van Disney en de mensen achter het account hebben geen camera's sterk genoeg om goede foto's te maken.

Hjalmar Mag een bedrijf zelf boven hun een vliegverbod instellen?? Ik denk zelf namelijk van niet.
        Daarnaast is een nieuwe camera of lens niet al te duur (al ligt het er natuurlijk aan wat je duur vind)

paterdave2 Mag een bedrijf zelf boven hun een vliegverbod instellen?? Ik denk zelf namelijk van niet.

Niet direct, maar ze kunnen het wel aanvragen bij de autoriteiten natuurlijk.

16 dagen later

Toch nog een foto van Disneyland Paris Works.

De onderhoudshaven blijft voortgang krijgen, naast Frozen. Het frozen gebied zelf blijft dezelfde status hebben.

11 dagen later

De wanden voor het meer langs Frozen worden momenteel gestort, achter het toekomstige Frozen gebouw wordt momenteel gegraven voor de onderhoudshaven.

De verwachting is dat de legging van de fundatie binnen elke weken start.

Bron

Als Michel nu zelf in het park aanwezig is om Frozen te bespreken kan ik het mij niet voorstellen dat de start van de daadwerkelijk bouw nog lang op zich laat wachten. Zeker als Avengers bijna klaar is kunnen ze eindelijk het midden van het meer leeg halen en starten met het afgraven van het gebied.

ppc-anoniem-2 die muur is voor het tegen gaan van verschuiving van de omliggende grond. Als het goed is wordt straks hier 3/4 meter afgegraven voor het meer. Die pukkel wordt namelijk het kasteel uiteindelijk, uitkijkende over het meer.