nander De kermis is nu juist dé plek om te kijken naar wat het publiek ervan vindt. Immers, als er veel van rondgaan, dan zijn ze dús populair! Want tsja, als Buwalda er drie koopt om neer te zetten op de kermis, dan verwachten ze er veel ticketverkoop uit te halen.
Ik vind het een makkelijke manier van naar iets kijken. Er zijn ook veel draaimolens in Nederland dus ze zijn populair. Nu geloof ik dat in Walibi voor de draaimolens bijna nooit een rij staat of dat ze een volle rit weggeven. Zeker de Nederlandse kermis als graadmeter gebruiken is lastig want met veel kermissen van 3-4 dagen is een grote attractie weinig rendabel. In Nederland moet je door de band genomen een attractie binnen een dag kunnen opbouwen of afbreken, daardoor vallen veel andersoortige kermisachtbanen af.
Ook helpt het niet dat je zelf die 35 x 19 meter van een wilde muis op menig Nederlandse kermis al niet kwijt kan. Of daarmee de keuze voor andere attracties op die kermis ernstig beperkt.
Dus het Buwalda heeft er 3 dus het is een succesnummer vind ik echt te kort door de bocht. Ik denk dat als deze baan op de kermis had gestaan naast de Spinning Racer, de Cobra en de Alpina Bahn dat de Wilde Muis bijzonder weinig klandizie zou hebben gehad. De reden dat hij op de kermis scoort is omdat er geen andere achtbaan is waar je uit kan kiezen.
In Duitsland zie je eigenlijk nergens meer een standaard Wilde Muis op de kermis, dat zegt net zoveel toch 😉
nander Dit soort baantjes zijn dé perfecte achtbaan voor papa, mama en twee kinderen, wat nu juist de doelgroep is voor Hellendoorn.
Tegelijkertijd hebben ze daar ook de donderstenen en de rioolrat voor 🙂
Ik denk dat een iets pittiger baantje zoals de Spinning racer beter had gepast. Het zit mooi tussen de donderstenen en de Tornado, eh, Balagos in. Nu is de sprong naar het grotere werk best een flinke van de donderstenen af toch?!?
[EDIT]
Meint Na een goede revisie heb je een kwaliteitsachtbaan
Eens, en ik denk overigens ook dat dit een keuze is met vraag en aanbod. Er zijn de laatste jaren investeringen gedaan in het park om huidige attracties op te knappen of een ander thema te geven, maar er zijn ook wat zaken verdwenen. Het was tijd dat er in Hellendoorn iets groots nieuws zou komen, maar budget voor iets helemaal nieuws was er denk niet.
Dan ben je afhankelijk van wat er beschikbaar is op de tweedehands markt, en dan zie je de unieke attracties niet vaak langskomen en een 13-in-een-dozijn wilde muis, en wat Meint zegt, prima op te knappen en kan de baan daarna nog jaren mee. Maar of het daarmee de beste keus wordt weet ik niet, het zal allicht het best beschikbare op dat moment zijn geweest.