Is een spinning coaster die wij allemaal al vaak zat hebben gedaan iets om warm voor te lopen? Nee
Is het een uitstekende aanvulling voor hellendoorn? Ja. Het is een goedkoop baantje, en het is een family baan. Die valt precies mooi tussen balagos en rioolrat/donderstenen in. Maar lichtelijk teleurstellend is het wel. Ik denk dat je voor ietsjes meer een hele mooie custom family coaster kwijt had gekunnen daar. Zo'n wildmouse valt amper te themen.
Desondanks is het een logische keuze, het vult goed aan in het park. En voor de gemiddelde bezoeker is het vast een leuke toevoeging. want ja, hoeveel pretpark fans onder ons gaan jaarlijks naar hellendoorn? Voordeel van dit baantje; je kunt hem een paar jaartjes laten staan als tijdelijke opvulling, verhoging van je capaciteit en eventjes wat extra (lokale) gasten lokken. Potje vullen, En daarna vervangen door een definitieve coaster die custom is.
En hadden we nu echt zoveel verwacht nadat een verfbeurt + toevoeging van een draken kop werdt geadverteerd als nieuwe achtbaan? sorry, maar een verfbeurt/retheming adverteren als nieuw geeft mij al niet veel hoop. Want het is een kwestie van vernieuwing/renovatie. en het is geen nieuwe coaster. Als je als bedrijf zijnde daar niet eerlijk over wilt zijn of durft te zijn, hoef je ook geen gedurfde investering te verwachten. Dus wat dat betreft, zo'n spinning coastertje ligt in de lijn der verwachting en is wat mij betreft prima voor hellendoorn.
Enige wat ik me echt afvraag, hoe gaat men deze neerzetten? De auto-rit hebben ze namelijk redelijk netjes opgeknapt, en balagos is er ook op vooruit gegaan. lijkt me niet dat ze deze nieuwe baan kaal neerzetten. verwacht minimaal een beetje deco aan de voorkant. maar meer dan een kleurtje, en een standbeeldje bij de ingang zal het niet worden, want dat heeft balagos ook niet.