Het grote verschil is het NIET aanwezig zijn van inzittende.
5 coaches a 4 zitplaatsen a 100 KG p/p = 2000 KG (2.0 ton)
op de test opstelling 5 coaches a 4 zitplaatsen maar er zijn maar 2 plaatsen bezet 200 KG (ongeveer)
Dus dat scheelt al 1800 KG wat niet in beweging is tijdens het testen.
Daarom konden ook veel dunnere supports gebruikt worden.

Vaker worden de supportdelen gebruikt in de test opstelling ook weer gebruikt in de daadwerkelijke opstelling.

De gewichten van de treinen die ik hierboven noemde zijn de gewichten zonder passagiers, dus voor een standaard Vekoma trein van de oude generatie (6 coaches) 4,5 ton en voor de Rock trein 6,5 ton. Dus je theorie over zitplaatsen en het gewicht van passagiers tel ik nog niet eens mee, maar goed prima, we verschillen van inzicht.

ppc-anoniem-2 Dus waar deze supports nu lijken op een mega constructie zal het me ergens nog niet verbazen als er straks mini-track bovenop komt te liggen.

Waarom zouden ze dat doen? Tenzij je een achtbaan wilt hebben die een atoombom kan overleven (kijkend naar hoe de Wild Mouses van Arrow zijn gebouwd) kan ik niet echt een reden bedenken om joekels van supports te bouwen om er daarna een kleine track op te plaatsen.

Enige reden die ik kan bedenken is dat ze die toch nog ergens hadden liggen, zelfde waarom er bij de GotG test ook geen uiteindelijke supports (en track?!?!) onder zat.

Meint Tenzij je een achtbaan wilt hebben die een atoombom kan overleven

Hahaha :-D

Nu we toch over Vekoma bezig zijn: ik hoorde het gerucht dat ze onlangs een achtbaan gebouwd hebben waar de maximaal toegelaten lengte van de inzittenden opgetrokken is naar 2m05cm (i.p.v. de klassieke 1m95cm). Klopt dat verhaal? En zo ja, welke achtbaan is het?

UPDATE :
      Zoals beloofd nieuwe foto's van nog meer support delen. Helaas niet meer opgebouwd op bestaande, al reeds eerder geplaatste delen.

17 dagen later
      7 dagen later

Dit ziet eruit als een tilt opstelling, leuk!

• MrRC vindt dit leuk.

Og zou vekoma een test bouwen voor dat Oil Rig entertainment center daar in de buurt van Dubai 😜

flinke opstelling! Dank voor de fotos Sjaak!

• MrRC vindt dit leuk.

Dit mag dan nog maar het begin zijn van deze opstelling, maar het is zeker al indrukwekkend

• MrRC heeft hierop gereageerd.
      • MrRC vindt dit leuk.

The_Bullgod Dit mag dan nog maar het begin zijn van deze opstelling, maar het is zeker al indrukwekkend

En dan te bedenken dat het hoogste punt nog niet bereikt is. 😀

Denk ook dat dit voor de tilt coaster wordt, maar voor welk park het is... We weten allemaal dat Qiddiya er een wil neerzetten, maar Energylandia is natuurlijk ook nog een optie...

Silacide We weten allemaal dat Qiddiya er een wil neerzetten, maar Energylandia is natuurlijk ook nog een optie...

Energylandia heeft een aantal jaren geleden ondertussen ook een aanbesteding voor verstuurd. Die gaan er dus ook zeker een neerzetten.
          En zo'n aanbesteding zegt momenteel net zoveel als artwork, zolang er in her echt nog niets te zien is.

Op de laatste foto liggen ook achterdoor, een paar blauwe rails. Ben benieuwd of die voor deze opstelling gaan zijn? Vekoma gaat gelukkig weer goed

• MrRC heeft hierop gereageerd.
          • MrRC vindt dit leuk.

Een coaster die op deze manier gespoten is, lijkt me ook wel gaaf trouwens.
            Een keer wat anders dan de vele gladde strakke kleuren.

Verder heel interessant om dit te gaan volgen. Ben benieuwd.

• Erik heeft hierop gereageerd.