Bas rambo1990 is natuurlijk nog maar een test, maar zal hij eigenlijk niet sneller moeten kantelen om aan de capaciteitsvraag te kunnen voldoen? Bij de vorige generatie tilt coasters duurt het vanaf de start van het kantelen tot aan het loslaten van de trein zo'n 15 seconden. Daar moet je het "parkeren" van de trein nog bij optellen (duurt ook ongeveer 15 seconden) waardoor je zo aan ongeveer 30 seconden wachttijd komt.
MrRC Ik heb net contact gehad met Taylor, de eigenaar van dit YouTube kanaal. Hij vertelde mij dat hij was uitgenodigd door enkele medewerkers van Vekoma, om het test terrein en de fabriek te mogen bezoeken. Hij was bezig met een tour door Europa. Hij is zelf afkomstig uit USA.
MrRC Silacide Hij is al een tijdje terug hoor OK, ja ik hoorde het ook van iemand anders. Ik heb de tekst aangepast.
MrRC Inmiddels is de trein ook al verschenen op de Tilt-sectie. Vandaag weer nieuwe geluidjes gehoord. Zogenaamde "Vekoma - noises" . Maar helaas geen tilt action gezien. Korte video :
Remco82 Vekoma had op de IAAPA in Londen een 3d model staan van de Tilt coaster die voor Cotaland bestemd is.
Remco82 MrRC Als je zegt dat je haar adres weet dan ga ik mij toch zorgen maken.... Maar ja dat is mij bekend.
MrRC StefanV ben benieuwd als de trein er op staat. Ik denk dat dit een test is om te kijken, hoe snel het maximaal zou kunnen gaan.
The_Bullgod MrRC Idd, zo denk ik er ook over. Met een trein er bij op zal het tilt element zeer waarschijnlijk een stuk minder snel draaien vanwege het gewicht van de trein.
Zingo Volgens mij is er tijdens de open dag iets gezegd dan 12 tot 14 seconden van vastzetten tot loslaten. Dus dit zou zomaar eens de normale snelheid kunnen zijn.
MrRC Zingo Volgens mij is er tijdens de open dag iets gezegd dan 12 tot 14 seconden van vastzetten tot loslaten. Dus dit zou zomaar eens de normale snelheid kunnen zijn. Bij de oude versie (V1) duurt het precies 20 sec van vastzetten tot loslaten. In mijn filmpje duurt het precies 10 sec. Dus dat is nog te snel. Ik denk toch dat dit een test is om te kijken wat de maximum tilt-snelheid kan zijn.
theorder01 Het gaat mooi snel, maar ik vind wel dat hij veel lawaai maakt. Ik neem aan dat hier nog wel iets aan gedaan zal worden voor de definitieve versie, anders ga je dit door het halve park horen.
MrRC theorder01 Het gaat mooi snel, maar ik vind wel dat hij veel lawaai maakt. Ik neem aan dat hier nog wel iets aan gedaan zal worden voor de definitieve versie, anders ga je dit door het halve park horen. Ik denk dat als het tilten op de "normale" snelheid zal plaatsvinden, het geluid ook wel minder waarneembaar zal zijn. Het was wel extreem rustig bij Vekoma. In een pretpark situatie zal veel meer geluid te horen zijn van mensen en andere attracties.
JeepeeB MrRC Ik dacht, nou daar komt het, karretjes die er af rijden, en het laatste karretje houd de boel nog net vast terwijl het eerste karretje al aan het bungelen is. Of moet het echte spektakel nog komen? Maar goed misschien hebben we allebei een ander beeld bij spektakel.
The_Bullgod JeepeeB Voor het testen zal het volgens mij niet veel spectaculairder worden dan dit, omdat de hoogte van de opstellening gewoon te laag is om de trein te releasen. Ik hoop zelf dan ook dat ze snel met de eerste echte projecten gaan beginnen, zoals Energlandia en COTAland.
Coasterfrenzy JeepeeB Ik dacht, nou daar komt het, karretjes die er af rijden, en het laatste karretje houd de boel nog net vast terwijl het eerste karretje al aan het bungelen is. Dan zou de failsafe test behoorlijk hard gefaald hebben, want zoiets mag natuurlijk nooit gebeuren. Er zijn fabrikanten waarbij ik er niet heel hard van zou staan te kijken als het bij een test gebeurd. Vekoma hoort daar niet bij.
Quefox_ JeepeeB Maar goed misschien hebben we allebei een ander beeld bij spektakel Ik vond het anders wel vrij spectaculair. Tonnen aan staal die zo abrupt stil worden gezet, de krachten die daarbij optreden, de engineer in mij vind dat wel echt gaaf hoor. Maar wat je zegt, voor iedereen is dat toch anders.