Afgelopen week naar Spanje geweest. Helaas is Parque de Atracciones de Zaragoza dicht, dus die credits hebben we niet mee kunnen pakken, maar in Salou en Madrid heb ik me prima vermaakt. Helaas was Coaster Express dicht, anders hadden we ook coaster bingo in Parque Warner Madrid kunnen halen.
Met de kortingsactie die hier gepost was indertijd geboekt en 2 nachten en 3 dagen in PortAventura gebleven. We hadden na anderhalve dag eigenlijk alles al gezien. Operations vonden wij best goed, vooral bij de B&M's werd er flink doorgewerkt. Over Uncharted kan ik wel wat meer schrijven, die draaide met te weinig treinen en heeft van nature een lage capaciteit. Verder vond ik de uitwerking van de thematisering echt matig. Deze baan verdient een upgrade in de thematisering (met name onboard audio). En: ondertitel die schermen in de wachtrij, zoveel gemakkelijker dan de niet-werkende bluetooth-oplossing die ze nu aanbieden. Shambala verdient betere beugels, met mijn boomstam-dikke bovenbenen (Verhoudingsgewijs) was het elke keer vakkundig stapelen, zo zonde. Voor de rest een prima park met veel, heel veel potentie.
PortAventura Park
- Uncharted: The Enigma of Penitence
- Stampida (Red)
- Stampida (Blue)
- Tomahawk
- Diablo - Tren de la Mina
- Shambhala
- Dragon Khan
- Tami-Tami
- Furius Baco
De tweede poort (Ferrari-land) draait alleen om Red Force en dat is eigenlijk te mager. Red Force zelf is een prachtding, (al hou ik meer van die hydraulic launches) maar de rest is echt ondermaats. Wel erg goed gegeten in het restaurant.
Ferrari Land
- Junior Red Force
- Red Force
Vervolgens doorgereden naar Madrid, helaas geen tussenstop in Zaragoza (dat park is dicht, en het lijkt erop dat het voorlopig niet opengaat..) Dag erop naar Parque Warner geweest, en daar is duidelijk te zien dat er in de afgelopen 20 jaar, afgezien van Batman Gotham City Escape relatief weinig in het park geïnvesteerd is. Coaster Express was dicht (testte wel). Stuntfall en Superman gaven mij wat hoofdpijn maar de rest was prima. Over Batman Gotham City Escape is denk ik genoeg geschreven. Ik vind dit 1 van de beste achtbanen van Europa, de 'best of' van Intamin op een relatief kleine oppervlakte. De hangtime/ejector vond ik zelfs een beetje griezelig (had de behoefte om schrap te zetten, dat ervaarde ik met andere 'hangtime'-achtbanen niet zo sterk).
Parque Warner Madrid
- Batman Gotham City Escape
- Shadows of Arkham
- Stunt Fall
- Superman / la Atracción de Acero
- Tom y Jerry
- Correcaminos Bip Bip
Wat is Parque de Atracciones een mooi park zeg! Veel schaduw dankzij de bomen, en een hele interessante achtbaancollectie. Het was best druk met schoolklasjes en de onderbemanning/operations zorgde voor langere wachttijden. Dit park verdient betere operations.
Parque de Atracciones de Madrid
- Abismo
- Padrinos Voladores
- TNT Tren de la Mina
- Paw Patrol: Patrulla Canina
- Tornado
- Tarántula