Ik heb momenteel geen exacte lijst op hoeveel achtbanen ik zit, maar wel weer wat nieuwe credits erbij afgelopen tijd:
- Kleine Zar, Hansa-Park
- Schlange von Midgard, Hansa-Park
- Schwur des Kärnan, Hansa-Park
Kleine Zar is een leuke kiddie met hele lieve en leuke operator. Die man staat echt op zijn plek. Wel zonde dat een achtbaan voor (kleine) kinderen zo ingepakt is in theming dat je geen goede foto’s kan maken van je kind in de achtbaan. Hoe tof het thema voor ons coasterfans ook is.
Schlange von Midgard vond ik een tegenvaller, Gerstlauer weet erg toffe familiebanen te bouwen maar dit was net te klein en te soft.
Schwur des Kärnan, tja, het is hem niet voor mij. De oncomfortabele lifthill, de onprettige rit, de stoelen zitten niet prettig op de bovenbenen en het kiezen van de rij en het ongemak daaromheen was ook geen succes.
Coaster met power en 4x gedaan over twee bezoeken, maar Gerstlauer moet het bij iets minder hoogte en snelheid houden.
En dan gisteren met de meeting:
Ik vind het een hele toffe vervanger van de originele baan. Mooie opstapper met wat pit, en leuk dat de lay-out een soort van behouden is gebleven.