Na een heerlijke vakantie in Orlando heb ik weer mijn lijstje opgeleukt met een erg leuk lijstje.
Eerst zijn we gestart in Universal Studios met:
Hagrids motorbike coaster die erg verrassend was, ik vond het leuk dat die veel versnellingen had, maar dat die snel afremde verbaasde mij.
Waar veel mensen natuurlijk naar uit kijken was Velocicoaster en ik ook, jammer genoeg maar 1 rit op kunnen maken en die rit was niet veel bijzonder! Op rij 5 had die weinig krachten behalve in de Mososaurus rol.
Eigenlijk had The Hulk een valse start, na het missen van de baan in 2017 heb ik hem nu eindelijk gedaan en wat een beest, heerlijke g-krachten, mooie grote elementen en ik wist niet dat die na de midbrakes nog een leuk stukje had.
Daarna naar Busch Gardens geweest voor alle banen, waarvan Iron Gwazi mij erg kon verrassen, heb nu 2 banen in de hoogste klasse van rmc gedaan en deze is echt hard! Hoge en lage elementen, heel veel snelheid en de lange airtime.. Wow.
Ook met: Scorpion, Sheikra, Kumba, Montu, Cobra's curse en Cheeta hunt hebben we ons goed vermaakt, vooral de B&M's van dit park zijn onwijs goed en maakt dit park een steady line up in de vakantie.
Alleen jammer van Tigris, maar dat had ik al verwacht, Premier Rides heeft in mijn ogen nog niet echt goed gescoord.
Daarna deed ik Tron die veel te kort was, Guardians die niet echt heftig was maar wel onwijs mooi is en natuurlijk dat verrassings effect aan het begin.
Slinky dog werd mijn 300ste en dat is echt tegen verwachtingen in een hele goeie lange family achtbaan! Vooral s'avonds is die echt lekker soepel en geeft die een hele goeie lange rit. Dit tegenover al die andere kleine kinderachtbanen maakt hem een topper in zijn categorie.
Seaworld heeft ook weer hoge ogen gescoord met 1 goeie B&M, Surfcoaster was goed, alleen jammer van het harnas wat je echt belemmerd met die airtime die je echt doen vliegen.
Icebreaker mogen ze gelijk afbreken, auw, auw en man wat een rotding, die beugels hebben het zelfde als Mack, ze gaan steeds strakker en vooral met dat ontwerp tegen je schenen... Bah!
Maar met deze achtbanen ben ik geëindigd op 304 en ik startte ergens dit jaar op 264, hopelijk eindigt de lijst ergens in de 324 ook op de UK reis.