Hallo allen! Na jarenlang niet op Themepark.nl geweest te zijn, dacht ik dat de oude club alleen nog op Facebook te vinden was. Gelukkig is dat niet het geval en wees een collega mij gister op het bestaan van dit forum. Leuk om veel namen weer te zien! (Bij deze alvast excuses voor alle domme dingen die ik als tiener heb gepost op themepark.nl.)
Vorige week ben ik voor het eerst in jaren weer eens in een nieuw pretpark geweest: Phantasialand! Ondanks dat mijn profielfoto jarenlang de looping van Black Mamba was, had ik die nog nooit in het echt mogen aanschouwen. (Kon die avatar ook helaas niet meer vinden, dus maar een vergelijkbare foto gevonden voor hier.)
Helaas worstel ik al bijna een jaar met long covid klachten waardoor ik lang staan, veel wandelen en heftige dingen niet goed trek. Maar de afgelopen weken heb ik dusdanig veel voortgang geboekt met mijn fysio dat ik het aandurfde om een dagje Phantasialand te doen. Ik stelde mijn verwachtingsniveau laag in: als ik gewoon rustig door het park kan wandelen en achtbanen kan kijken ben ik ook al blij. Elke credit is boven verwachting.
In de ochtend had ik vooral een paar rondjes door het park gedaan, en een Quickpass gekocht. Rond de lunch was de wachtrij van de Colorado Adventure minder dan tien minuten, en had ik na een zitpauze in de zon de energie bij elkaar gesprokkeld om in de rij te gaan staan. Middelste rij voor de zekerheid. Dat ging goed! Wat een leuke mine train, had helemaal geen pikkedonker stuk verwacht dus dat was een leuke verrassing. Later in de middag heb ik Colorado Adventure nog een keer kunnen doen, dit keer achterin met meer dan een vuistdikte tussen mijzelf en de beugel en niemand naast me. Ik moest me heel goed vasthouden, geslaagde rit dus 😃
Na de lunch heb ik Raik kunnen doen, mijn eerste Vekoma family boomerang. Je zou denken dat je met een Nederlandse achtbaanbouwer en mijn oer-Hollandse 1m93 wel daar in zou passen, maar ik moest mijzelf er aardig inproppen. Leuk ritje, thema in het station met die rood/groene lampen is ook top. Moest wel echt weer even wennen aan een achterwaarts stuk achtbaan!
De rest van de middag heb ik vooral erg lang getwijfeld bij zowel F.L.Y., Black Mamba en Taron of ik het aandurfde om er in te gaan. (Ik trek spinning niet dus de Winjas waren uitgesloten.) Normaal gesproken zou ik er zo in stappen, maar de onvoorspelbaarheid van hoe m’n lichaam op iets reageert maakte me toch nerveus. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en toch in Taron gestapt. Mijn zenuwen verdwenen als sneeuw voor de zon direct na de launch. De rest van de rit was puur adrenaline en genieten. Taron gaat zeker mijn top 3 in!
Ik moest er wel echt even van bijkomen, maar ik ben ontzettend blij dat ik intense achtbanen wél aan kan. Nu maar snel weer eens terug naar Phantasialand voor de andere toppers.